Gå til innhold

Kor mye koster det å få linser?

Kleivis

Anbefalte innlegg

Eg har brukt briller helt siden barnehagen, men valgte å kaste de bort i sommer så har ikke brukt de siden. Nå er eg litt lei av å se litt for dårlig og har lyst å skaffe meg linser. Så hvor mye koster det egentlig og få linser? Må jo ta ny synstest og greier i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daglinser koster ca 1800 pr. halvår hos specsavers. Da er kontroll av øynene inkludert. Hvis du velger månedslinser kommer du unna med rundt 1000 kr. i halvåret, men da får du alt maset med å legge linsene i vann over natta. Mye mer praktisk og hygenisk med et par nye linser hver dag som man kaster i søpla om kvelden.

Lenke til kommentar

Da jeg tok synstest mener jeg å huske at det ikke kostet meg noen ting. Jeg bruker linser fra InterOptik og de koster vel en 10,- dagen eller noe. Er ikke hver dag jeg gidder å bruke de, men mener å huske at dagslinser er såpass dyre. Dagslinser er virkelig å anbefale fremfor månedslinser.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg betaler ca. 900kr halvåret for månedslinser (ta av å på hver dag).

Men sånnne linser du har på hele døgnet i 1 mnd..

Hvor mye koster de?

har vurdert å skaffe meg sånne..

5671565[/snapback]

Anbefaler slike linser! Men vet ikke om du får lov av optikeren å starte med dem. Jeg måtte hvertfall bruke månedslinser jeg tok av hver kveld den første tiden.

Natt og dag-linser (tror det er det det heter) koster vel omtrent like mye som et nytt brillepar i året, du sparer litt på at du ikke trenger så mye linsevæske som til andre linser. Også er det mye mindre styr da. Jeg er også mindre plaget av tørre øyne etter at jeg gikk over til den type linser. Men pris ja. Tror jeg betalte (mor og pappa betalte :blush: ) rundt 4500 for et år. Da var kontroll inkludert.

Lenke til kommentar

Du bør ikke kjøpe linser på nettet uten å ha forhørt deg med optikeren din om hvilken type linse som er best for dine øyne.

Det er også viktig å gå til sjekk jevnlig, MINST en gang i året.

Jeg bruker 30måneders døgnlinser. De puster bedre enn andre linser. Man bør uansett ikke ha de på i 30 døgn i strekk.

Hva prisen blir kommer an på hvilken type linser du skal ha. Mener at toriske linser er dyrere enn andre. Toriske linser er for folk med skjeve hornhinner.

Synstesten bør du få unnagjort uansett. Hvis du er heldig så slipper du å betale for den dersom du oppretter et kundeforhold hos optikeren. Skal du derimot BARE ha synstest, så må du betale for den uansett.

Linsene mine koster ca 1500kroner i halvåret bestilt på nett. Jeg er temmelig nærsynt og har skjeve hornhinner. Jeg betalte vel i underkant av 2000kroner når jeg bestilte via optiker.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

[kverulant]

Hvor mye det koste å få linser? Dersom du får dem, koster det jo ingenting! :D

:hmm:

[/kverulant]

Jeg har dagslinser. Anbefaler deg å kjøpe noen som er litt dyrere, så bruker du linseveske og bruker dem over flere dager, funket fint det. Så sparer du endel penger. Bruker du dem ca 4 dager, kjøper du bare for tre måneder og har nesten ett år :D

Lenke til kommentar
Jeg betaler ca. 900kr halvåret for månedslinser (ta av å på hver dag).

Men sånnne linser du har på hele døgnet i 1 mnd..

Hvor mye koster de?

har vurdert å skaffe meg sånne..

5671565[/snapback]

Jeg har linser man har på seg hele tiden i en måned.

Ganske greit. Man kan svømme i svømmehallen med dem også.

Jeg får mine gjennom Interoptikk og betaler 400,- per måned.

Til Edmanzor, jeg har skjeve hornhinner og kan bruke natt og dag linser uten problemer. Eneste problemet er at jeg bare får 60% utbytte av høyreøye, men det er fordi styrken min er så nær null at linsene ikke hjelper så mye, men venstre øye får jeg 100% utbytte av.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar

Jeg har nå gått over til dønglinser. Disse kan sitte i opptil en måned i strekk, men bør renses engang i blandt, i praksis når linsen er halvbrukt, ihvertfall ble jeg anbefalt dette.

Det fungerer veldig greit, jeg har vel betalt rundt 700 for linsene i et halvt år, da jeg bare bruker på det ene øyet. Så blir jo dobbelt da, 1400 for et halvår. I tillegg kostet det meg litt å sette i gang med døgnlinser fremfor dagslinser, rundt 700 kroner det også, da man trenger to oppfølginger i tillegg til førs te gangen for å sjekke at du kan bruke døgnlinser. Ikke alle orker/kan det.

Dagslinsene jeg hadde tidligere var noe dyrere i halvåret, men jeg trengte jo ikke så streng oppfølging i starten. På sikt tror jeg faktisk døgnlinser blir billigere enn dagslinser. Men billigst er jo naturligvis sånne månedslinser du renser hver kveld.

EDIT: Apropos svømming med sånne døgnlinser, jeg har blitt anbefalt å rense dem etter å ha svømt. Viktigst i utlandet, sa linseoptikeren min.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Dårlig gjort at "toiriske" linser er dyrere, jeg har skjeve hornhinner, og er langsynt. Jeg har hatt briller siden 2 klasse, går i 8ende, men har sikkert ikke brukt brillene mer enn 3år...

Har så lyst på linser...men pokker så dyrt det var.

Og Bergen dekker ikke innen noe som helst..de dekka ihvertfall ikke brillene mine.. alt måtte betales selv(Mamma betalte..).

Edit: *Finne fram brillene mine*

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Jeg skal starte med linser snart, hvis det blir noe av... Gruer meg, det ser så ekkelt og vondt ut og ta de på og av..  :ohmy:  :ermm:

5674404[/snapback]

Det kommer til å bli bedre. Det skal ikke gjøre vondt å ta de ut og inn.

Forresten, til den personen som snakket om Bergen. Jeg vil anbefale deg å gå til optikeren på Laksevåg senter. Han skaffer linsene billig, gir deg avslag på linseveske hvis du kjøper linser der, og tar ingenting for linsesjekken hvis du er fast kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...