unnstoppeble Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 har 2 stk pc3200 512mb OCZ ram brikker ( http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14591 ), har tenkt å kjøpe en ny 1GB ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123697 ) og bruke de sammen ... men har hørt at det ikke er bra eller at det ikke yter så bra hvis man tar forskjellige størrelser, men er det sant?? eller går det ihvertefall? Takk for de som svarer! Lenke til kommentar
unnstoppeble Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 jeg spiller BF2, og merker litt lagg pga RAM, så derfor spør jeg om dette... kommer det til å virke i BF2? eller ikke fordi jeg har blanna? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Det går som regel fint med forskjellige merker og størrelser, det du må være klar over er at ingen brikker vil kjøre bedre enn den dårligste. Dette både med tanke på timings og MHz, og eventuell klokking. Om hovedkortet ditt har dual-channel så vil du også miste muligheten for det med 3stk brikker. Mange har også opplevd at maskinen rett og slett ikke fikser å kjøre med 3stk brikker, men må ha 1, 2 eller 4stk. Jeg anbefaler heller å få solgt det du har og kjøpe inn et 2gb sett.. Lenke til kommentar
unnstoppeble Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 far vel kanskje gjøre det, men hvordan finner jeg ut om jeg har sånn dual channel og hva er det, siden jeg har 2 grønne og en lilla ram port Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 far vel kanskje gjøre det, men hvordan finner jeg ut om jeg har sånn dual channel og hva er det, siden jeg har 2 grønne og en lilla ram port 5671712[/snapback] Har du tre ram porter har du ikke dual channel. Hvis du hadde hatt 2 grønne og 2 lilla ville det vært dual channel. (NB kun socket 775 og 939 som støtter det) Lenke til kommentar
unnstoppeble Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) så hvis jeg skal kjøpe 1 gb til, skal jeg ha de to 512mb brikkene i de grønne og den andre i den lilla? Endret 27. februar 2006 av unnstoppeble Lenke til kommentar
unnstoppeble Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 men for de som har peiling, får jeg spillt BF2 på fullt grafikk og med de rambrikkene uten hakking? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 unnstoppeble: Du er verre enn bumpibjørnene, la være å bumpe trådene så fælt. Denne tråden stenges. Les retningslinjene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg