Gå til innhold

P4 2.8Ghz og 7800GS


Icenor

Anbefalte innlegg

Jeg finner heller ingen AGP versioner av x850xt pe i nettbutikkene, bare PCI-E varianten. Er butikkene tømt for gode AGP kort?

 

850XT PE har vel aldri vært kjent for god tilgjengelighet akkurat, så det er ikke sikkert det er så altfor lett å finne et av dem...

Komplett har jo noen 7800GS på lager. Om det å betale 500,- over prisen på et 7800GT, for et kort som har 1DVI+1VGA og yter dårligere, er et godt kjøp blir en annen sak...

 

Kan være like greit å sjekke demovarene hos Komplett for å se hva som finnes der av 800XT/850XT eller 6800GT/Ultra kort, men det ser ut som om stort sett alle AGP kort er drevet opp i pris pga stor etterspørsel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pepyro dette har du spammet om før.

 

det er garantert noe galt med ditt oppsett med de resultatene. 0,2 fps? kan bare ikke stemme,

 

han vil merke STOR forskjell på 9800 og 7800 på sin prosessor. Enkelte her inne skryter over ytelsen på sine sempron prosessorer, og det sier litt.

Lenke til kommentar

Så det kalles spaming om man repeterer seg selv?

Quale4 testa jeg bare 1 gang på ultra high settings og et bilde hvert 5 sekund skulle bli ca. 0,2fps.

 

Har også prøvd FEAR og spillet blir utrolig laggete om man ønsker litt eyecandy.

Ikke så mye lagg egentlig, mere forsinkelse i alle bevegelser.

At det skyldes at 6800 Ultra er for dårlig? Neppe!

Atter en gang er det prosessoren som er flaskehalsen.

Nytter ikke med godt skjermkort om ikke prosessoren greier og mate etter.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Tilsvarer AMD XP2500+ @ 2,2Ghz en P4 2.8 GHz? Er det med andre ord, ikke noe poeng å oppgradere grafikkortet uten å oppgradere CPU?

5713799[/snapback]

 

 

Jeg har samme prosessor som deg (P4 2,8) med et XFX 7800 GS XT (440/1300), og jeg kan bekrefte at det absolutt er vits i å kjøpe et tilsvarende kort dersom du ikke vil kjøpe en helt ny pc. Jeg hadde tidligere et 9800 Pro, og ytelsen er i alle fall fordoblet i forhold til dette. Eks.:

 

* FEAR: kjører alt på max i 1024 x 768, og det glir perfekt. FSAA er dog skrudd av.

 

* Call of Duty2: alt på max med samme oppløsning. 2x AA.

 

* Quake 4: glir perfekt med alt på high settings. Ultra settings krever 512 MB med skjermkortminne, så det er ikke rart det lagger for den andre karen på dette forumet.

 

* 3Dmark 03: med 9800Pro: ca. 5800 i score. Med 7800GS: ca. 14000 i score.

 

* 3Dmark 05: med 9800Pro: ca. 2500 i score. Med 7800 GS: ca. 6500 i score.

 

 

Summa summarum: P4 2,8 holder fortsatt greit i stand, og er ingen spesiell flaskehals for grafikkortet. Dersom du kan overklokke dette til 3.0 - 3.2 Ghz så gjør dette selvfølgelig ingenting. Selv klarer jeg 3,3 Ghz med standard kjøler - temperaturen ligger da på ca. 70C ved load, men hovedkortet mitt viser nok i alle fall 10 grader for høyt. Iflg. Intel er max. temperatur på denne prosessoren 75 C, så ingen fare. Overstående scores er uansett med en uoverklokket prosessor (og kort).

 

Jeg kan dog legge til at jeg har problemer med skjermkortet mitt, da det fryser i ny og ned. Dette er et problem med en del andre kort leser jeg på nettet, og skyldes antakeligvis en fabrikkasjonsfeil på de første utgavene. F.eks. kan kortet fryse ved DVD-avspilling, når screensaveren er på, mv., så det kan ikke skyldes at kortet blir overbelastet. En snarlig RMA vil nok løse problemet mitt...

Lenke til kommentar

Nesten samme oppsett som deg, P4 2.53 og 1 gig med RAM. Skiftet ut mitt trofaste R9700Pro-kort til 3dClub 7800GS og merket enorm forskjell, mer en doblet ytelse i alle spill jeg har hatt mulighet til å teste. Vil påstå det kjøper deg ca 1 - 1 1/2 år ekstra før du må oppgradere hele systemet...absolutt verdt de 2500kr det koster.

Lenke til kommentar
Da ser det ut som jeg skal investere i en gammel P4 2,8Ghz eller en sempron prosessor så holder resten av oppsettet mitt et år til. :nei:

5716049[/snapback]

 

 

Hehe, jeg sier ikke at P4 2,8 og 7800GS er fremtidsrettet akkurat, men til dagens spill er det mer enn nok til å kunne kjøre alt på en OK oppløsning med de aller fleste detaljene på max. Og hva mer kan man ønske enn det? Foruten en helt ny pc selvagt? :p

Lenke til kommentar

Ble vel ikke tilbakevist forige gang.

Skal si meg delvis enig denne gangen men samtidig så er "OK oppløsning" et veldig subjektivt utsagn.

 

Nok om det, akkurat nå venter jeg på 10 000.- til et opteronsystem som skal blodklokkes. :grin:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...