Gå til innhold

Enchants på daggers (Rogue)

Anbefalte innlegg

Har akuratt fått meg Emerald Dragonfang som sikkert mange her veit nå og lurer på hvilken enchant jeg burde ta. For de som ikke gidder å skjekke er det DPS 52, 1.80 speed, ca 80-123 dmg. har hørt at crusader, life steal og agility er bra, men veit ikke hva jeg burde velge. PS: Har den daggern i main hand og er dagger PvP specced.

Skal ha enchanten til høylvl PvE (MC ONyxia etc) og litt PvP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loeve: Fordi syntes PvP dagger specc er bra. Men bare glem den.

Kanskje han tenkte det var en enchant som var best overall for daggers, men kommer vel ja litt ann på specc også. Greit la oss si han bare skal bruke enchanten i MC da. Har har bare + 15 agi som valg egentlig?

Endret av Ade
Lenke til kommentar

Hvis du tenker deg en lukket situasjon hvor du klarer bruke backstab hvert 6. sekund er :

5*1.8*180% -> 16.2 ( 19.44 med opportunity ) damage.

Med backstab spec, kombinert med base crit har du sånn ca 50%+ sjans til å critte på en bs:

Som da øker damage med 24.3 ( 29.16 med opportunity ) skade hvert 6sec - 4.05dps ( 4.86 med opportunity ) fra backstab.

Da får man 2.78dps fra autoattack + 4.05dps fra backstab. = 6.83dps gain.

14 AP = 1 dps

Så 15 AGI gir 1.07 DPS på mainhand, offhand varierer helt hvor mye hit man har - men maks 1.07.

Kommer ann på hit og dualweildspec osv, men la oss si 0.6 på offhand.

Så i hvit skade er DMG fra +15 agi på mainhand med 1.8speed 1.9damege/hit.Dette resulterer i 1.9dmg per hit * 1,5 / 6 = 0.85dps.

15 AGI er også 0.5 crit, noe som gir det 1.28 mer hvit DPS. da er vi oppe i 4.16dps.

I tillegg får man 0.75% dodge med 15agi.

Så om man klarer holde backstab oppe til enhver tid ( som egentlig bare skjer på bossencounters, så vil du tjene 2.7dps mer ved +5 dmg i mainhand, enn ved +15 agi. Til tilfeller hvor du ikke klarer holde backstab oppe til enhver anledning. Som feks thrashmobs og pvp, ville jeg tro det var bedre med +15 agi. Dette er ren theorycrafting selvfølgelig - så må taes med en klype salt. Men det er veldig liten forskjell på de to.

Lenke til kommentar
Synst ikke +100 AP fra crusaider skal oversees i pve sammenheng. Nå vet jeg ikke hvor ofte den procer på en dagger, men kan ikke skjønne det skal vere noe mindre enn på sverd. Og +15 på OH.

5673046[/snapback]

Jeg kommer nok teste Crusader om bare Perdition's blade ser til droppe ASAP :)

Vill da teste med 16-25-10 build =)

Lenke til kommentar
Synst ikke +100 AP fra crusaider skal oversees i pve sammenheng. Nå vet jeg ikke hvor ofte den procer på en dagger, men kan ikke skjønne det skal vere noe mindre enn på sverd. Og +15 på OH.

5673046[/snapback]

Crusader proccer like ofte fra en øks med 4.00 i speed og en dagger med 1.70 i speed.

Lenke til kommentar

Alt har ett fasit svar :roll: . Anyway, hovedsaklig er det crusader mh, agi oh for sverd pve. sverd pvp var det life steal som gjaldt, men mener at de endret noe i patch 1.9 slik at ingen abilities proccer av life steal. Dagger burde alltid ha agi på oh. For mh +5>agi>crusader.

Lenke til kommentar

Crusader proccer rimelig ofte i pve har jeg merket meg. Som warrior elsker jeg å charge inn i en gruppe på 4 mobs...whirlwind, cleave osv..crusader proccer heftig da..

Men som sagt så skal crusader procce like mye på en treg øks som en kjapp dagger. Dvs den proccer like mange ganger i minuttet, men man har da gjort dobbelt så mange hugg med den kjappe daggeren. Dvs at crusader proc-rate ikke på noen måte øker med økt hugg-rate.

Lenke til kommentar
Dvs at crusader proc-rate ikke på noen måte øker med økt hugg-rate.

5677267[/snapback]

Dette er riktig så lenge man ikke tar høyde for instant attacks. Proc-rate i "procs-per-minute" regner ikke med instant attacks som mortal strike, sinister strike, backstab osv.

On-topic:

http://www.radiationnow.net/wow/enchant.xls <- fra US forums, litt rotete, men gir deg et overblikk over hva du faktisk får ut av de forskjellige enchants.

Edit: Excel-skjemaet er en mainhand-calculator, Kalman har enda ikke lagd en offhand/combined-calculator såvidt jeg har fått med meg. Uansett, jeg holder meg nå til +15 agility selv :p

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

+5 Damage på Mainhand er det beste valget for Dagger Rogues imo. Om du eventuelt er "Combat Dagger" vil vel kanskje Crusader tjene deg bedre pga. du "avhenger" mer av hvit damage og 100 AP over 15 sekunder øker selvfølgelig hvit skade mer enn +5 damage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...