kenzky Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg skal handle inn litt effekter. Nå har jeg en multieffektboks (behringer v-amp2) den er jeg ikke helt fornøyd med lykvaliteten på. Jeg må ha veldig god lyd, en klassisk, og 2 forskjellige "rockelyder". Kan noen gi meg tips på hva jeg må kjøpe for og få disse tre lydene gode? Er ikke villig til og betale mer enn 2 000,- Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har du veldig, veldig flaks, så kan det hende du får tak i ein brukt PodXT til den prisen. Får du tak i ein til 2000 eller kanskje litt over, er det uten tvil et kjempekjøp. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Ja, men det blir jo bare veldig mange lyder som jeg ikke kommer til og bruke... Går det ikke an og bruke noe effektbrett/pedaler eller noe slik, har egentlig ikke peiling på slike ting... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tja, siden du snakker om god og klassisk lyd, ville jeg gått for "klassiske" effektpedaler: Boss BD2 Blues Driver Ibanez TS808 Tube Screamer Reissue Hvis du er på jakt etter noe mer heavy får andre svare, det er ikke mitt fagområde... Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Det er det som er så pent med Pod. Du kan trykke omtrent akkurat kva lyd du vil ut av den. Gjer jo ingenting om du ikkje bruker alle lydane? TWFA: Kan den Ibanezen måle seg med den originale Tube Screameren? TS10 eller kva enn den heitte? Endret 26. februar 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 TWFA: Kan den Ibanezen måle seg med den originale Tube Screameren? TS10 eller kva enn den heitte? 5670654[/snapback] Den originale Tubescreameren var nettopp TS808. Jeg hører ingen forskjell på min originale TS808 og re-issuen. Så finnes det en mengde hotrod-versjoner av både TS808 og TS9 der ute. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) TWFA: Kan den Ibanezen måle seg med den originale Tube Screameren? TS10 eller kva enn den heitte? 5670654[/snapback] Tja. Den originale TS het faktisk 808. Senere kom TS9 og TS10 i ulike varianter. Om vi skal tro ekspertene er reissuen ikkke så gal. Her er Analog Mike (mester pedal-mod'er) sitt syn på saken: In early 2004 Ibanez finally reissued the TS-808 pedal due to popular demand. It looks fine except the color seems a bit off. The reissue TS-808 uses the new 2002+ TS9 reissue board, made by Ibanez, not the older, slightly better quality MAXON board like the original TS808 and pre-2002 TS9. It does have the correct JRC4558D op amp and output resistors, so it sounds better than the TS9 reissue, similar to our CLASSIC TS9/808 mod. Mer om dette her: http://www.analogman.com/tshist.htm Jeg har selv en TS9 som er moddet til orginale 808 specs av Analog Mike, og er kjempefornøyd. Men jeg hadde neppe hørt mye forskjell. Jeg er godt fornøyd med min standard SD-1 Super Overdrive også. Og det kommer jo an på hvor god forsterker du har... Geir Edit: Tumbleweed var raskere. Endret 26. februar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Problemet kommer vel når dere får høre hviken gitar jeg her Jeg har en billig gitar: bc rich warlock bronze serie. Hvordan vil pod xt og denne gitaren passe sammen? Og er det mye skurring i den effektboksen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå