Unlimited Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei, Jeg skulle formatere pc'n min i dag, men det skjedde noe rart da jeg kom til det steget hvor man skulle velge driver! Det merkelige var at Drive D var ikke i listen. Jeg så bare C og en "-". Det så ut slik da!: -: Partition1 [FAT] - størrelse! C: Partition 2 [NTFS] - størrelse! Hvor er D? Er det greit å formatere C? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Da har du sannsynligvis laget din føre D drive som extended (utvidet) partisjon. Slettes host partisjonen (C:) følger den andre med i dragsuget. Bruk primary basic partisjoner på alle så slipper du dette ,da partisjonene blir helt uavhengige av hverendre (alle har sin egen master file tabell) . Endret 26. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 men hvordan skal jeg endre den til "primary basic partisjon" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det kan du ikke . Slik det er nå er du låst . Formatterer du (sletter C partisjon) mister du D (dersom den er extended) Derfor har jeg gjentatte ganger her terpet på at folk bør bruke primære basic partisjoner ikke bare for C. men for resten de også lager på samme disk. Alternativet er å benytte 3'de parts programvare for konvertering av D til vanlig partisjon. eks. Paragon harddisk manager, partition magic , Acronis partition expert osv. Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 ok da, jeg har en ekstern harddisk! skal flytte hele 40GIG ditt så formaterer jeg! men er det noe jeg kan gjøre når jeg lager en ny C og D partisjon? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Er bare å sette C til ønsket størrelse under win installasjonen det . Hvis du i dette bildet merker partisjon og D for delete . Etterfugt av C for create bestemmer du størrelsen den skal ha . Reinstallere videre , og når xp er ferdig installert lager du neste partisjon med diskmanagement med resten av plassen . I diskmanagement når du lager ny partisjon endrer du xp default type(extended/utvidet) til primærpartisjon basic når du lager den. Endret 26. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå