RolfOve Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg har hørt at Intel-prossesorer kan kjøre uten vifte. Prossesorene klokker seg ned dersom de blir for varme. Jeg har en pentium II og viften på CPU-en (har testet) bråker noe intenst. Er det mulig å bare fjerne denne? Eller er det helt døfødt? Dvs. vil jeg ødelegge prosessoren eller sette den i fyr? Jeg snakker da om å kjøre den 24/7 uten prosessorvifte. Pc-en er tjener for lite krevende tjenester. Jeg er innforstått med at PC-en vil yte mindre, men det er umulig å være i rom med pc-en. Ellers lurer jeg på å sette PC-en i et skap. Skapet er helt lukket, foruten åpningene i skapdørene. Kan jeg risikere at PC-en blir for varm da? Det skal være godt med luft (plass) rundt PC-en. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Mener at P2-prosessorene ikke har denne funksjonen. Og når prosessorene til intel "throttler" pga. varme så blir det SYKT med "lagg"! Prøv heller å sette på en eller annen vifteregulator e.l. Zalmans Fanmate er billig og enkel. Se deg rundt etter brukte kjøleribber til P2. Noen eldgamle servere har P2-prosessorer med vifteløse kjølere. En slik en og en 120mm vifte på veldig lavt turtall skal være nok. Spesielt om du har en stor og stillegående vifte i selve kabinettet også. Er ikke rare varmen de utvikler i forhold til f.eks. nye P4 Prescott-CPUer. Endret 26. februar 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har en svær aluminiumsribbe uten vifte til P2(slot1) som du kan få hvis du betaler brevporto... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Er det god kjøleribbe så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ville ikke anbefale og kjøre den uten en vifte på. Får en støysvak kjøler til disse enda for en drøy hundrelapp. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Ville ikke anbefale og kjøre den uten en vifte på. Får en støysvak kjøler til disse enda for en drøy hundrelapp. 5670801[/snapback] Ribben som jeg har er beregnet for å kunna kjøre uten vifte, bør nok ha en stillegående kab.vifte for å være helt sikker.. Tror den kommer fra Compaq elns. Ellers har jeg festet noe gamle P3 vifter til disse og de er så å si helt lydløse... Endret 26. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ville ikke anbefale og kjøre den uten en vifte på. Får en støysvak kjøler til disse enda for en drøy hundrelapp. 5670801[/snapback] Ribben som jeg har er beregnet for å kunna kjøre uten vifte... Tror den kommer fra Compaq elns. ellers har jeg festet noe gamle P3 vifter til disse og de er så å si helt lydløse... 5670878[/snapback] Hvis det er de samme vifteløse ribbene som jeg har sett så benytter disse seg av luftgjennomstrømninga i selve kabinettet. Evt. av andre vifteløsninger som sitter på andre steder enn CPU-ribba. Poenget er bare at det kommer luft gjennom ribba. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ville ikke anbefale og kjøre den uten en vifte på. Får en støysvak kjøler til disse enda for en drøy hundrelapp. 5670801[/snapback] Ribben som jeg har er beregnet for å kunna kjøre uten vifte... Tror den kommer fra Compaq elns. ellers har jeg festet noe gamle P3 vifter til disse og de er så å si helt lydløse... 5670878[/snapback] Hvis det er de samme vifteløse ribbene som jeg har sett så benytter disse seg av luftgjennomstrømninga i selve kabinettet. Evt. av andre vifteløsninger som sitter på andre steder enn CPU-ribba. Poenget er bare at det kommer luft gjennom ribba. 5670910[/snapback] Er nok den typen der, ja.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Forresten, har noen P2, 350, 400 og 450 med vifte som skal hives i søpla så send PM hvis du vil ha en av de. (må ha en selv pga. testing av Slot1 HK) Endret 26. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg har en P2 266 med passiv kjøling. Ribben er dog avmontert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå