Gå til innhold

Radeon x1900 xt klub3d Feil på hastihet?

subllan

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er nåken som har problem med att radeon x1900xt klub 3d ikkje held den klokke frekvensen som det skall ha standar fra fabrikk.

For mitt sitt va en hastihet på 594 mhz 1200 mhz ddr3 efektivt

og ei grafikk kjerne på 500 mhz.

men korte skall vere 725 mhz på minne efektivt 1450 mhz

og grafikk kjerne på 625mhz standar skall ditta vere på korte fra fabrikk.

man skal sleppe å måtte clokke korte opp til orginalt sant?

sjekka for sikkerhet heime sida til korte og der som eg kjøpte korte på mpx og begge plassane står det att korte er så raskt som det skall vere.

kan det vere att eg har fått en dårli bios på grafikk korte? må eg oppdatere biosen der?

Er det nåken amdre som har samme korte som har ett sann problem ?

ps. hadde et bfg 6800 ultra før og det va så raskt som dei sei det skulle vere.

Håper nåken kan svare meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hastighetene i vanlig 2D modus (f.eks vanlig windows bruk). Med en gang du starter en 3D applikasjon som f.eks et spill så girer den opp til 625/725. Det er vel for at den ikke skal bli så varm, slik at vifta kan gå litt saktere som igjen resulterer i mindre støy. Ganske lurt egentlig.

For å være helt sikker kan du ta en runde med 3dmark05, du burde få mellom 10000 og 11000 poeng hvis alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Det er hastighetene i vanlig 2D modus (f.eks vanlig windows bruk). Med en gang du starter en 3D applikasjon som f.eks et spill så girer den opp til 625/725. Det er vel for at den ikke skal bli så varm, slik at vifta kan gå litt saktere som igjen resulterer i mindre støy. Ganske lurt egentlig.

For å være helt sikker kan du ta en runde med 3dmark05, du burde få mellom 10000 og 11000 poeng hvis alt er som det skal være.

5670394[/snapback]

Tusen takk for hjepa eg fekk :D

ps klarer kun 9800 i 3dmark 05 pga av litt dårli prosessor . men alt funka bra så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...