Gå til innhold

hvilken CPU bør jeg velge?

jci

Anbefalte innlegg

hvis jeg skal velge en CPU til ca 2500 kr. hvilken bør jeg da velge?

jeg kommer til og bruke den til litt spilling og litt klokking. bare for morroskyld

ellers film musikk mekking av musikk etc.

noen råd til hvilken jeg bør velge?

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken sokkel skal du ha den til? Har du hovedkort fra før, så må du oppgi sokkelen, siden du må ha en som passer. På s939 vil jeg kanskje anbefalle X2 3800+ eller vanlig 3700+.

5670437[/snapback]

ikke Opteron da? skal ha 939 sokker. skal bygge meg ny pc skjønner du.

så hadde i tilleg planlagt asus a8n hk. men lurer bar epå hva jeg bør velge av CPU?

Lenke til kommentar
Hvilken sokkel skal du ha den til? Har du hovedkort fra før, så må du oppgi sokkelen, siden du må ha en som passer. På s939 vil jeg kanskje anbefalle X2 3800+ eller vanlig 3700+.

5670437[/snapback]

ikke Opteron da? skal ha 939 sokker. skal bygge meg ny pc skjønner du.

så hadde i tilleg planlagt asus a8n hk. men lurer bar epå hva jeg bør velge av CPU?

5670460[/snapback]

Hei!

Opteron er meget gunstig prismessig dersom du har tenkt å overklokke en del har jeg skjønt, ikke dumt valg det heller! Lykke til!

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar

Opteron yter likt med likt klokket vanlig serie med 1MB cache. Men de er gode klokkere. De seriene som er inne nå, er ikke bland de beste. Men Opteron 165 er et godt valg hvis du skal klokke og vil ha dual-core, ønsker du single-core er det vel stort sett bare 144 som er inne. Skal du kjøpe 144, må du ha en veldig godt hovedkort skal det være mye vits, hket bør komme til ca 300MHz FSB mener jeg. Men med bare litt hobby-klokking kan du like godt gå for en 3700+ eller x2 3800+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...