Gå til innhold

WinXP og nytt hovedkort/cpu

bowelripper

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å kjøpe nytt hovedkort og cpu. Broren min kjøpte også nytt for ikke lenge siden, men etter installasjon ville ikke WinXP starte opp, så derfor måtte vi installere WinXP på nytt. Regner med at det samme kommer til å skje med meg.

Går det an å gjøre noe på forhånd (før installasjon av hovedkort/cpu) slik at jeg slipper å installere WinXP på nytt etterpå?

B.R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er påkrevd å installere operativsystemet på nytt, ihvertfall Windows, på nytt etter et så stort ingrepp i hardwarekonfigurasjonen. Kan kanskje gjøre noe, men tviler, i det tilfellet er det vel om du har det installert på akkurat identisk oppsett (hovedkort) som før du byttet at du slipper. Men det er uansett påkrevd å installere på nytt for å ha en god installasjon av operativsystemet. Bare glem den tanken. Er jo bare 40 minutter av ditt liv. Vet det kan ta lengre tid å få det som du vil, men pytt...

Lenke til kommentar
Quote:

ilpostino skrev (2002-09-20 22:59):

er vel kanskej litt langt å si at det er påkrevd å innstalere windows på nytt...men er iallefall noe en _BØR_ gjøre pga nytt chippsett og lignende

Det er derfor du bør/skal installere windows på nytt, Grunnen er at når du har satt i nytt hovedkort og cpu så er det andre irq'er som blir delt ut, Men de gamle er på disken fremdeles og derfor kan du få problemer med stabiliteten. Du trenger ikke gjøre det om du bare bytter cpu.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...