Gå til innhold

Lage egen nettradio?

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hjelper å si hva man ikke skjønner vet du. Er vel egentlig ikke stort å skjønne, kunne bare googlet det.. Google is your friend!  :ermm:

5671040[/snapback]

Hva er egentlig meningen med forumet da? Man kan google så å si alt...

Finnes det et program som gjør at jeg kan spille musikkfilene mine ved å streame dem på en annen maskin? Noe ala en radio. Et eget program altså, ikke plug-in.

Lenke til kommentar
Du mener remote lytting av sangene du har på maskinen din?

5962295[/snapback]

Er på jakt etter et slikt program selv.

Teknologien bak trenger jo ikke være noe annet en et program som styrer winamp med en shoutcast server. Så kan klientprogrammet bare hente ned en liste over tilgjengelige sanger og ved et klikk fortelle serveren hvilken sang den skal spille på shoutcast... :hmm:

Lenke til kommentar

Da blir det egentlig bare remote access gjennom et annerledes skall.

Skulle gjerne hatt noe slikt jeg også. Det eneste jeg kan tenke meg, må være å sette opp en HTTP-server, og streame sangene gjennom den. Hadde vært litt stiligere med et Winamp-skall, med playlist osv da.

Lenke til kommentar

Kanskje en interessant utfordring for en ivrig programmerer?

Med mindre det finnes noe slikt så kunne jeg tenkt meg å prøve å utvikle noe slikt selv. Hvis jeg mot formodning skulle få tid en gang. Finnes jo allerede mye man kan gjøre med Winamp API kall har jeg sett, så det skal vel la seg løse på et vis.

Lenke til kommentar
Finnes det noen flotte, enkle programmer som en kan bruke til å lage nettradio?

5670262[/snapback]

hvis du skal gjøre det, må du først kjøpe rettigheter fra www.tono.no for å få radioløyve til å sende kopibeskyttet musikkfiler. :cool:

Endret av vegis
Lenke til kommentar

5670262[/snapback]

hvis du skal gjøre det, må du først kjøpe rettigheter fra www.tono.no for å få radioløyve til å sende kopibeskyttet musikkfiler. :cool:

5965844[/snapback]

Med mindre man bare sender egenproduserte greier :p (?)

Kan si at jeg hadde tenkt å bruke det til å høre musikk når jeg er borte fra pcen.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

5670262[/snapback]

5965844[/snapback]

Med mindre man bare sender egenproduserte greier :p (?)

Kan si at jeg hadde tenkt å bruke det til å høre musikk når jeg er borte fra pcen.

5965893[/snapback]

hvis han har passord beskyttet linje, da er det vel greit. men hvis radiosendingen er åpen for alle, må han ha kontrakt med tono :cool:

*Eg liker å pirke opp detaljer*

Lenke til kommentar

hvis han har passord beskyttet linje, da er det vel greit. men hvis radiosendingen er åpen for alle, må han ha kontrakt med tono  :cool:

5965966[/snapback]

[pirkemodus]Hva om brukernavnet/navnet på radiostasjonen er: paassword=123 og passordet er 123?

Lenke til kommentar

hvis han har passord beskyttet linje, da er det vel greit. men hvis radiosendingen er åpen for alle, må han ha kontrakt med tono  :cool:

5965966[/snapback]

[pirkemodus]Hva om brukernavnet/navnet på radiostasjonen er: paassword=123 og passordet er 123?

5966227[/snapback]

Fortsatt passordbeskyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...