latom Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg har nettopp kjøpt meg et Silverstone lc16m kabinett, NorthQ 4775-400BULK PSU og et Asus A8N-SLI Premium hovedkort. Dette viste seg å være en dårlig kombinasjon. 4-pin ATX12V kabelen er for kort! Uten denne kabelen tilkoblet booter ikke maskinen. Så hva gjør jeg nå? Finnes det skjøteledninger på markedet? Jeg har søkt en del uten å finne noe. Kan noen eventuelt foreslå en alternativ PSU som er stille og har lang nok kabel (50cm)? mvh Olav Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 har du noe særlig peil på lodding og har du utstyret du trenger? for det er ikke noe problem og skjøte inn de cm du trenger. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Du kan også ta strøm fra en molex kontakt med og bruke denne. Lenke til kommentar
StringFellowHawk Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 hmmm... Fikk nettopp samme problemet med A8n32 og Hiper 580. Finnes det ikke en p4-forlenger noe sted? Det må da finnes hun og han overganger der også? Og på en modulær PSU, er det da et fullgodt alternativ å ta strøm fra en molex og brukle en slik adapter som det er linket til? StringF Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Overgang fra molex til p4 er noe jeg ville unngått, spesielt i systemer som bruker en del strøm. P4 kontaktene har med en av de nyere ATX-standardene (2.0 tror jeg) fått egen 12v rail og jeg tror ikke dette gjøres uten grunn. Dersom du henter 12v fra en molex vil du belaste den railen som også går til HDer, skjermkort, hk, og annet utstyr. Du kan kanskje få problemer da, fordi den ene railen ikke klarer å levere nok strøm alene ("kun" 14A på din modell). En CPU som utvikler 80W vil alene trekke over 7A. Tror også at over 5 A på en enkelt leder gjennom molex og skjøt kan bli noe mye. Så, kort sagt, løsningen vil fungere, men jeg ville unngått den og kan ikke gå god for at det er en fullgod løsning. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg tror jeg ville ha valgt en modulær PSU med lengre kabler, f.eks denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...KIT04&mcat=c345 Med vennlig hilsen Han Derre Lenke til kommentar
latom Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Takk for alle svar. Nå har jeg bestillt en molex ->P4 ATX12V. Har allerede skjøtehylser fra et kabelskosett for eventuelt å skjøte inn en bit i ATX12V kabelen. Jeg har også sendt en epost til support hos NorthQ og spurt om molex til 4P er en akseptabel løsning. Dessuten er jeg innenfor 14-dagers angrefristen, så kanskje jeg bytter ut hele PSU'en. Likte godt løsningen med løse kabler! Olav Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Likte godt løsningen med løse kabler! Olav 5682269[/snapback] Samme her! Skal bli godt å slippe flere kabler enn høyst nødvendig! Jeg anbefalte som du så en Mist-Psu. I går "snublet" jeg over en Hiper 580W, en rød, liten juvél av en PSU. Og etter å ha lest lesererfaringer om den MÅTTE jeg bare bestille den i stedet for Mist'en! Her er'n: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4r580.html Ganske lekker eller? Med vennlig hilsen Han Derre Endret 1. mars 2006 av Han Derre Lenke til kommentar
latom Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4r580.html Ganske lekker eller? Han Derre 5682319[/snapback] Joda, men den har bare 45cm 12V P4 kabel, og det blir i korteste laget for meg. Da er nok Mist'en bedre, selv om den er dyrere. Der kan jeg få opp til 60cm kabel ser jeg. Skulle ønske leverandørene var flinkere til å oppgi kabellengdene også. Ikke mange gjør det. Jeg fikk forøvrig svar fra support hos NorthQ at å bruke molex til 12V P4 overgang ikke var å anbefale. Olav Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4r580.html Ganske lekker eller? Han Derre 5682319[/snapback] Joda, men den har bare 45cm 12V P4 kabel, og det blir i korteste laget for meg. Da er nok Mist'en bedre, selv om den er dyrere. Der kan jeg få opp til 60cm kabel ser jeg. Skulle ønske leverandørene var flinkere til å oppgi kabellengdene også. Ikke mange gjør det. Jeg fikk forøvrig svar fra support hos NorthQ at å bruke molex til 12V P4 overgang ikke var å anbefale. Olav 5686822[/snapback] Det var som f... Jaja, heldigvis kan jeg velge om jeg vil montere Hiper'n oppe eller nede i Stacker'n så det må da holde uansett vel? Han Derre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå