Gå til innhold

får bærbar data til kr 0?!

Anbefalte innlegg

bestilte akkurat en bærbar pc fra en netshop konfigurerte den selv og var spent på hvor mye totalen blei, 275kr står det på ordrebekreftelsen og det ser ut som det maskinen ble fakturert med kr 0 og frakta står for de 275kr. har jeg krav på å få maskinen til 275kr da? ifølge kjøpsloven? mener jeg lærte noe sånt på skolen.

trenger svar fort! mvh bassaddict

edit:har tatt screen og lagra html

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
husker dell.no for en tid tilbake prisa ting feil, de var nødt til å selge det til de som hadde bestilt

5669898[/snapback]

De som betalte med visa fikk det til den prisen. Jeg var en av de.

Jeg tror nok du får mail imorgen der de forteller at det har skjedd en feil og at du ikke får den til 0,- kr.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Løsningen på dette ligger ikke i kjøpsloven, men i avtaleloven. Så lenge det fremstår som klart at du forstår at det har skjedd en feil, vil du neppe komme noen vei med å krangle på dette. Med andre ord har du neppe krav på å motta PC-en til kr. 0,- + frakt.

Lenke til kommentar

Dette er hentet fra Netshop sine leveransebetingelser:

Netshop tar forbehold om mulige prisfeil på internett og i trykksaker. Prisen gitt ved bestilling og sendt ordrebekreftelse er satt, og vil ikke bli påvirket den ene eller andre veien grunnet prisendringer eller feil i pris.

Her er avtaleloven §32, 1.ledd.

Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

Lenke til kommentar

At du i det hele tatt orker å prøve... Jeg forstår ikke hvordan folk har samvittighet til å gjøre dette.

For en tid tilbake var det en del feilprising, harddisker til 20 kroner og sånt noe - Folk bestilte jo i hopetal - Helt til prisene ble korrigerte... 100 harddisker x 20 kroner = 2000 kroner, men 100 harddisker x 1500 kroner er betraktelig mer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...