-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) bestilte akkurat en bærbar pc fra en netshop konfigurerte den selv og var spent på hvor mye totalen blei, 275kr står det på ordrebekreftelsen og det ser ut som det maskinen ble fakturert med kr 0 og frakta står for de 275kr. har jeg krav på å få maskinen til 275kr da? ifølge kjøpsloven? mener jeg lærte noe sånt på skolen. trenger svar fort! mvh bassaddict edit:har tatt screen og lagra html Endret 26. februar 2006 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg ville ikke håpet for mye på det gitt. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) hvorfor ikke? hva sier loven? når det står 275kr på ordren min kan de ikke kreve 5000 for maskina?! Endret 26. februar 2006 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 jeg tror at du har krav på å få den 275 ja... det er vel selger sitt ansvar å prise riktig...? jeg kjøpte en sparkesykkel en gang den kostet egentlig 800 eller noe sånt... men den var feilprisa til 600kr... så jeg fikk den til det Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 husker dell.no for en tid tilbake prisa ting feil, de var nødt til å selge det til de som hadde bestilt Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tviler på at du får den for den prisen. Er sikkert noe som sier at du burde forstått at den var feilpriset eller no... Sjekk forbrukerkjøpsloven på lovdata.no Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 ingen som vet svaret da? Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 send spørsmål her du forbrukerrådet Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) husker dell.no for en tid tilbake prisa ting feil, de var nødt til å selge det til de som hadde bestilt 5669898[/snapback] De som betalte med visa fikk det til den prisen. Jeg var en av de. Jeg tror nok du får mail imorgen der de forteller at det har skjedd en feil og at du ikke får den til 0,- kr. Endret 26. februar 2006 av Eulogy Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 ingen som vet om jeg i henhold til loven kan kreve å få maskinen til 275kr? Lenke til kommentar
SSS Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Prøv da vel, du har uansett 14 dagers returrett. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 men igjen, noen som vet hva loven sier om det? jeg ber om å få fakturaen i morgen så den er betalt og det bare er å vente. Lenke til kommentar
fose Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Løsningen på dette ligger ikke i kjøpsloven, men i avtaleloven. Så lenge det fremstår som klart at du forstår at det har skjedd en feil, vil du neppe komme noen vei med å krangle på dette. Med andre ord har du neppe krav på å motta PC-en til kr. 0,- + frakt. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 var akkurat det jeg lurte på, om jeg har loven på min side står jeg på mitt, om jeg ikke har det avbestiller jeg. om jeg betaler fakturaen og får dataen, kan de da kreve penger av meg senere? dersom de oppdager feilen Lenke til kommentar
fose Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Så lenge du ikke har vært i god tro, vil jeg tro at de kan kreve å få PCen i retur mot at du får tilbake det du har betalt. De kan neppe kreve at du betaler det PCen skulle ha kostet. Lenke til kommentar
fose Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Dette er hentet fra Netshop sine leveransebetingelser: Netshop tar forbehold om mulige prisfeil på internett og i trykksaker. Prisen gitt ved bestilling og sendt ordrebekreftelse er satt, og vil ikke bli påvirket den ene eller andre veien grunnet prisendringer eller feil i pris. Her er avtaleloven §32, 1.ledd. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 mente fra en nettbutikk, ikke netshop.no, men på den sia jeg bestilte var det ikke tatt forbehold for trykkgfeeil osv. har jeg krav på den til kr 275 da? ifølge ditt siste innlegg? Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 leste dansken en gang til og skjønte hva som sto trodde jeg hadde hadde fått gullbilletten til charlies magiske sjokoladefabrikk Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du har krav på det som står på ordrebekreftelsen! Står det samme pris der har du krav på å få maskinen til den prisen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 At du i det hele tatt orker å prøve... Jeg forstår ikke hvordan folk har samvittighet til å gjøre dette. For en tid tilbake var det en del feilprising, harddisker til 20 kroner og sånt noe - Folk bestilte jo i hopetal - Helt til prisene ble korrigerte... 100 harddisker x 20 kroner = 2000 kroner, men 100 harddisker x 1500 kroner er betraktelig mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg