Plecto Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Noen som vet dette? Er så lei av å skrape av fosfor fra fyrstykker :@ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Våpenforretninger? Men vet ikke om de selger til hvem som helst. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Noen nettbutikk? Krutt er jo tilgjengenlig overalt (raketter, kinaputter osv) så hvis man får kjøpt det ene burde man få kjøpt det andre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Raketter og kinaputter er det aldersgrense på, så tviler på at det er så mange nettbutikker (i norge) som selger slikt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) er det ikke forbudt med kinaputter i norge(var det når jeg var ung) og fyrverkeri selges bare rundt nyttår så det er ganske strengt. krutt som brukes i våpen i dag er jo egentlig ikke krutt. men det finnes vel kanskje noen få som driver med svartkrutt våpen og som sleger det, men renger med du trenger våpen kort for å kjøpe det.. ellers kan du jo lage.. Endret 26. februar 2006 av gunfreak19 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 ellers kan du jo lagde.. 5670420[/snapback] F.eks. av fosfor fra fyrstikker. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 ellers kan du jo lagde.. 5670420[/snapback] F.eks. av fosfor fra fyrstikker. 5670477[/snapback] Har pleid å gjort det, men det tar så lang tid! Er det noe annet som er lettere å få tak i som kan brukes som krutt? Er minimale saker jeg er ute etter her... fosforet av en fyrstykkeske er alt jeg trenger i èn "bombe" eller kinaputt. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Kan vel kjøpe krutt i Sverige vil jeg tro, men tviler på at det er lov å ta med til Norge. Men hvis du driver med jakt/pistolklubb ect. og har skytevåpen samt lov til å bruke det, kan du fint gå til en våpenforrentning og si: "Hei, jeg skal ha 1 kg krutt takk." Kuler har man lov til å lage selv, og da trenger en bla. krutt. Men vil tro de begynner å lure litt hvis du går til de tre ganger i måneden for å kjøpe krutt, uten å kjøpe noe ekstra, feks. prosjektil og hylser. edit: Kjøp av krutt og tennhetter skjer ved fremvisning av våpenkort. http://www.bpk.no/Diverse/Forvaltning/ Står masse shit der som egentlig ikke har noe med det å gjøre, men hvis du gidder er det jo en litt relevant der. Endret 26. februar 2006 av zeltex Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Kom over denne tråden på forumet til svartkrutt.net. De henviser til Forskrift av 26. juni 2002 nr. 922 om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff Dette kan sikkert være interessant lesning for trådstarter. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du lager ikke sortkrutt av fosfor på fyrstikker! Gå inn på freakforum.. Der finner du en enkel oppskrift, men vil råde deg til å være forsiktig med alt som eksploderer.. Du kan lett miste en lem på kroppen! Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Sprengningssertifikat kl. C (privat bruk) tas ved enkel avkrysningsprøve ved nermeste politistasjon. Det kreves ingen forkunnskaper og koster ca en 100-lapp. Da kan du lovig kjøpe både dynamitt, tennere og svartkrutt (og det meste annet som er gøy). Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Sprengningssertifikat kl. C (privat bruk) tas ved enkel avkrysningsprøve ved nermeste politistasjon. Det kreves ingen forkunnskaper og koster ca en 100-lapp. Da kan du lovig kjøpe både dynamitt, tennere og svartkrutt (og det meste annet som er gøy). 5675188[/snapback] Dette kunne det være interessant å vite mer om. Har du mer info om dette eller? F.eks. hva man kan forvente å bli spurt om? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har det selv Det går på generell sikkerhet. Brennetid på lunter, enkel beregning av mengde sprengstoff, o.l. Ta kontakt med DYNO og be om pruduktbrosjyre. Der står det meste du trenger å vite. PM meg hvis det er noe spesifikt du lurer på. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Får vel fortsette å skrape av fyrstykker jeg da Lurer på om det finnes en fyrstykk-avskraper... hadde vært kjekt å hatt Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 har dyno nettside? finner den ikke Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 har dyno nettside? finner den ikke 5675866[/snapback] www.dynonobel.com Lenke til kommentar
Havon Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Sprengningssertifikat kl. C (privat bruk) tas ved enkel avkrysningsprøve ved nermeste politistasjon. Det kreves ingen forkunnskaper og koster ca en 100-lapp. Da kan du lovig kjøpe både dynamitt, tennere og svartkrutt (og det meste annet som er gøy). 5675188[/snapback] Er det ingen som spør hva du skal med det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg tror du i så fall bør tenke ut et svar i tilfelle de spør. Vet ikke om de vil selge til deg hvis de spør hva du skal med det og du svarer "tjaaaa...". Lenke til kommentar
varmit Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 har også hatt mange blemmer på fingrene av å vri av fyrstikkhoder en gang for lenge siden.....men krutt er ikke bare krutt,det finnes forskjellige typer etter hva du skal bruke det til. dersom du(som mange andre) skal ha det til å sprenge ting i luften,er svartkrutt greit. enkelt å lage men kan også kjøpes. men det går jo ann å gå opp i klasse også da,men svartkrutt holder lenge. har du noen form for ammunisjon,er ikke det å forakte. fin liten bombe i et hagleskudd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå