Gå til innhold

Hvor får man kjøpt krutt?

Plecto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke forbudt med kinaputter i norge(var det når jeg var ung)

og fyrverkeri selges bare rundt nyttår så det er ganske strengt.

krutt som brukes i våpen i dag er jo egentlig ikke krutt. men det finnes vel kanskje noen få som driver med svartkrutt våpen og som sleger det, men renger med du trenger våpen kort for å kjøpe det..

ellers kan du jo lage..

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
ellers kan du jo lagde..

5670420[/snapback]

F.eks. av fosfor fra fyrstikker. :D

5670477[/snapback]

Har pleid å gjort det, men det tar så lang tid! Er det noe annet som er lettere å få tak i som kan brukes som krutt? Er minimale saker jeg er ute etter her... fosforet av en fyrstykkeske er alt jeg trenger i èn "bombe" eller kinaputt.

Lenke til kommentar

Kan vel kjøpe krutt i Sverige vil jeg tro, men tviler på at det er lov å ta med til Norge. Men hvis du driver med jakt/pistolklubb ect. og har skytevåpen samt lov til å bruke det, kan du fint gå til en våpenforrentning og si: "Hei, jeg skal ha 1 kg krutt takk." Kuler har man lov til å lage selv, og da trenger en bla. krutt.

Men vil tro de begynner å lure litt hvis du går til de tre ganger i måneden for å kjøpe krutt, uten å kjøpe noe ekstra, feks. prosjektil og hylser.

edit:

Kjøp av krutt og tennhetter skjer ved fremvisning av våpenkort.

http://www.bpk.no/Diverse/Forvaltning/

Står masse shit der som egentlig ikke har noe med det å gjøre, men hvis du gidder er det jo en litt relevant der.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Sprengningssertifikat kl. C (privat bruk) tas ved enkel avkrysningsprøve ved nermeste politistasjon. Det kreves ingen forkunnskaper og koster ca en 100-lapp. Da kan du lovig kjøpe både dynamitt, tennere og svartkrutt (og det meste annet som er gøy).

5675188[/snapback]

Dette kunne det være interessant å vite mer om. Har du mer info om dette eller? F.eks. hva man kan forvente å bli spurt om?

Lenke til kommentar
Sprengningssertifikat kl. C (privat bruk) tas ved enkel avkrysningsprøve ved nermeste politistasjon. Det kreves ingen forkunnskaper og koster ca en 100-lapp. Da kan du lovig kjøpe både dynamitt, tennere og svartkrutt (og det meste annet som er gøy).

5675188[/snapback]

Er det ingen som spør hva du skal med det?

Lenke til kommentar

har også hatt mange blemmer på fingrene av å vri av fyrstikkhoder en gang for lenge siden.....men krutt er ikke bare krutt,det finnes forskjellige typer etter hva du skal bruke det til. dersom du(som mange andre) skal ha det til å sprenge ting i luften,er svartkrutt greit. enkelt å lage men kan også kjøpes. men det går jo ann å gå opp i klasse også da,men svartkrutt holder lenge.

har du noen form for ammunisjon,er ikke det å forakte.

fin liten bombe i et hagleskudd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...