Skullkid Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Trenger hjelp med pc'n min. Mer info står i denne topicen: Her ja, for mye og gjennskrive Poster her i tilleg siden dere er et større publikum "Startet opp pc'en min idag og til min store forskrekkelse startet den viftene i 2 sek for en pipeyd gjenntok seg. Jeg bare kutta strømmen å sjekka for løse komponenter, alt sto fast. Jeg slo på pc'en igjen og alt funket flott. Litt senere(nå) skjedde det samme... Jeg må bare spørre hva som er galt og hvordan fikse det siden det er ganske skremmende sad.gif PC specs: Prosessor: Intel celeron 2,8GHz Ram: 1024 MB ram Hard Disk : 160 GB 7200 rpm + Hitachi 80GB. Skjermkort: Sapphire Radeon X800SE Hovedkort:gigabyte GA-8S648FXM2 WIN XP PRO Satt inn den 80GB'en etter at den eksterne disken failet. Har hatt litt problemer med partisjonene, men de funker flott nå." Endret 26. februar 2006 av Skullkid Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Sjekk at minnebrikkene står riktig. Sjekk alle kabeler. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Har lest den tråden som du henviser til, og det er en ting som ikke er nevnt. Åssen ser viftene ut? Spesielt CPU vifta og vifta til strømforsyningen? Ja også skjermkortsvifta.......... Er det mye møkk og støv? Det hele trenger kanskje til en grundig rengjøring. Du kan bruke en støvsuger - forsiktig-forsiktig, og du skal samtidig bruke noe til å holde igjen på viftene (en tynn blyant eller noe) så du ikke får turbo på. Ellers en Q-tips og litt rødsprit til å ta resten. Hilsen tukols Endret 26. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Finner den ikke i farten, men det ligger ei liste her på forumet ang. x-antall pipelyder.Minneslottene gir fra seg 8 pip ved feil i allefall :-) Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Etter en sjekk på hovedkortet ditt, skulle det være en Award bios du har. http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Hilsen tukols Lenke til kommentar
Skullkid Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Finner den ikke i farten, men det ligger ei liste her på forumet ang. x-antall pipelyder.Minneslottene gir fra seg 8 pip ved feil i allefall :-) 5670260[/snapback] Det står på den siden jeg linket til. CPU overheating Har sjekket kabler og kontakter. Støv kan da umulig være grunnen? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Klart det, hvis f.eks CPU kjøleren og vifta er tetta til i møkk, får du ikke ordentlig kjøling. - Overoppheting- Det samme gjelder grafikk og strømforsyning. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Skullkid Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Tørket støv som en galning, og støv var det en del av. Nå får jeg start en og annen gang, men når jeg skal trykke "start windows på vanlig måte" begynner den å pipe igjen. Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du har vell ikke klint på for mye kjølepasta? Lenke til kommentar
Skullkid Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Du har vell ikke klint på for mye kjølepasta? 5673750[/snapback] Sjekka nettop, men virket ikke som det var for mye. Har jo hatt pc'en i gang i en uke før problemene kom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå