Gå til innhold

Nye vinduer kommer bakom den eksisterende

Anbefalte innlegg

Jeg har et irriterende problem som jeg håper noen på forumet kan hjelpe meg med å fikse.

Når jeg er på internett og klikker på en lenke i Internett Explorer(IE) som vil åpne i et nytt vindu så legger det nye vinduet seg bakom det jeg ser på. Samtidig er det oransje farge på dette vinduet sitt felt nede på oppgavelinjen. For å få se på dette vinduet må jeg klikke på det oransje feltet 3 ganger og da er kommer det øverst/fremst samtidig som feltet i oppgavelinja blir blått. Dette oppstod for et par uker siden og kan ikke huske at jeg hadde gjort noe spesielt med maskina.

Når IE startes er forøvrig også dennes felt på oppgavelinja oransje, men dette bli blått med et klikk og på en måte blir aktiv.

Snåle greier. Jeg har en gammel maskin som nr. 2 med samme XP på og der er det ikke noe problem.

Er det noen som har vært borti lignende eller har en peil på hva som er problemet? Alt av drivere er up to date.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever iblant at en av PC'ene har problemer med å holde styr på hvilke vinduer som skal ligge foran. Bruker sjelden IE, det gjelder Explorer og tilfeldige applikasjoner.

Ikke godt å si hva det kommer av, XP kommer vel aldri til å bli helt fritt for bugs.

Kan være at denne installasjonen begynner å bli litt 'sliten', har ikke reinstallert på snart 2 år.

At det er oransje på oppgavelinja er som det skal være, det er slik XP signaliserer at en applikasjon som ikke har fokus ber om oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Det funket med ditt tips, strandl!

Helt til maskina ble slått på igjen i dag.

Da var det samme greia.

Det var ikke blitt nullet ut noe i Tweak UI. Samme settingen som gjorde at det funket i går. Resetting av valgene gjorde ingen forskjell.

Nei, det kan være som hårek sier at installasjone begynner å bli "sliten" etter 14 måneder, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...