Gjakmarrja Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei! Jeg har lyst til å lage et spill med høy grafikk og god flyt, men å skrive en vel gjennomført 3d motor vet vi alle tar TID. Så jeg lurer på hvordan jeg kan unytte f.eks motoren bak det store spillet Battlefield2? Hvordan lage min egen gameplay? Mine egne våpen? Mine egne brett(tror eg vet det)? Og hva språk må jeg anvende? Scriptes det når man utnytter andre sine 3d motorer eller er det vanlig programmering med en referance til "3dmotor.lib"? Støtter det managed Languages? Som .Net framework? Svein Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 vel hvis du skal lage en mod så er det mest vanlig å laste ned en SDK (software developer kit) til spillet. I denne pakken ligger det ofte masse dokumenter å sånt no. Om du må skripte eller programme er helt opp til 3d motoren, men det er som regel c/c++ på de mest hi-tech motorene, jeg vet bf2 bruker skriptspråket python, men jeg er usikker på hvor stor grad det er brukt. Mange 3d motorer støtter skripting, men det er varierende hvor mye du kan gjøre med bare skripting... eks. du kan sikkert skripte andre våpen modeller, men det er ikke sikkert du kan lage et våpen som funker som nijarope i worms Det er også mange gode opensource 3d motorer der ute fks. Quake3, Ogre, Crystal Space, Genesis3D osv. å ja det tar fryktelig lang tid å lage en helt ny 3d motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå