Joddla Johan Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Når jeg starter PC'en låser den seg vanligvis før det har gått 5 minutter, og hvis jeg prøver å restarte, skrur skrur skjermen seg som oftest ikke på, og jeg må vente i en god stund før jeg kan prøve å skru på dataen igjen. Noen som har peiling på hva som er galt? Det jeg tror selv er at det kan være hovedkortet som er ødelagt. Utover det har jeg ikke den fjerneste anelse på hva som kan være galt... Noen som har opplevd noe lignende? Setter pris på om noen svarer på dette innlegget... Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hmm, du er ikke så spesifikk her, men har du AMD? Kan jo være at strømforsyneren din er for liten... Du kan jo teste med en annen PSU, og så kan du teste med bare basic stuff. Ta ut alle kort som du ikke trenger etter tur for å se om det hjelper. Hvis du har hatt maskinen oppe å gå en stund før dette problemet kom, så FORMAT C:, eller kjør noen programmer som CleanReg for eksempel. [ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-09-20 17:05 ] Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Kanskje den slår seg av pga. at prosessor temperaturen din blir for høy? Og at den derfor ikke vil starte med en gang etterpå pga. at den venter på at temperaturen skal gå ned? Hva er tempen? Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Sjekk om pcu`n sitter skikkelig og at du har sølv mellom vifte og prossesoren, og at du har god nok kontakt mellom pcu og vifte. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Joddla Johan Ser at ingen har nevnt at du bør oppdatere drivere og os'et ditt om du ikke har gjort det. Og litt mere info om pc'en din ville vert bra. Det kan og være varme. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Det første du gjør er og finne en diger hammer... Så når pc låser seg åpner du kabinettet og hammerer løs!!!Og etterpå vil jeg bare si at dette bare var en kødd.... Lenke til kommentar
SES Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 har akkurat installert ny pc, xp2000, 512 ddr , radeon, og win2000. Først ville ikke win2000 installere , blå skjerm, kom rundt dette med å sette fail safe i bios, deable usb2.0 og protect bios. Ok så instaleretes win2000, samme problemet, rebootea og låste seg, i ett strekk, nok engang satte jeg bios på sparebluss, istallerte alt av oppdateringer for win2000, satte etter dette bios til optimized, enabla usb 2.0, og har faktisk fungerte over et døgn uten en eneste reboot eller feil. Så prøv å kjøre alle oppdateringer på OS mens du har fail safe verdier i bios, etter alle oppdateringer er gjort juster bios til optimized. Vell det fungerte for meg iallefall Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Ultra_fisk har fått ein advarsel via e-post for språkbruk. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå