Haxor Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hei Jeg er på jakt etter en bærbar data som jeg kan bruke på skolen. Det er noen ting som jeg vil ha på dataen. *15.4t widescreen/ 1680 x 1050 *God batterilevetid min 2.5 timer *Innebygget WLAN *Innebygget Bluetooth *Minimum 40 gb harddisk *Minimum 512 mb ram *Minimum Window XP Home Edition *Maxpris 8500 ink mva *Ikke så voldsom stor vekt *Stille *Cd/dvd rom (Trenger ikke brenner) Maskinen skal i all hovedsak brukes til Word/Excel, musikk, sufring på internett. Jeg er åpen for forslag til forandringer Haxor Endret 26. februar 2006 av Haxor Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hva med en laptop fra Asus? De får en del skryt er på forumet. Det ser ikke ut som det er bluetooth på denne, og jeg vet ærlig talt ikke om det finns laptoper UTEN brenner. Og så ligger Dell Inspiron 1300 på kr 8.578,- med 1Gb RAM og 80 Gb harddisk. Dette er en stillegående datamaskin på 3 kilo. Endret 26. februar 2006 av UllForEver Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Takk for hjelp. Begge disse har jeg sett på, men den fra Aesus mangler Blåtann og har dårlig batteri tid som jeg trenger, og den fra dell er det med skriver noe jeg ikke har bruk for, så derfor har jeg droppet disse to. Flere som har tips? Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Takk for hjelp. Begge disse har jeg sett på, men den fra Aesus mangler Blåtann og har dårlig batteri tid som jeg trenger, og den fra dell er det med skriver noe jeg ikke har bruk for, så derfor har jeg droppet disse to. Flere som har tips? 5669564[/snapback] Skjønner ikke helt hvorfor du ikke ønsker en "gratis" printer men... Dessuten kommer den vel etter det jeg finner ut ikke med denne printeren nå, Dells tilbud endrer seg stadig. Litt usikker på hva du mener med "god oppløsning". Jeg ville da tenkt wsxga, siden wxga vel er den laveste oppløsningen som er å oppdrive i dag. Hva tenker du om dette? Dersom du skal ha wsxga og bluetooth til 8500 begynner det å bli vanskelig. Du kan få en av delene på Dell Inspiron 6000 til ca 200-300,- over ditt budsjett, med 1gig RAM. Eller med begge delene til ca 800,- over ditt budsjett. Bra maskin, mye kraft for pengene, god batteritid, ikke av de letteste...kanskje opp til et par hundre gram over andre maskiner du kommer over i prisklassen. Olav Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 1680 x 1050 er den oppløsningen jeg kunne tenkt meg. Bygde en DELL pc til 10840 kr med det meste jeg kunne tenkt meg å ha. Syns det ble litt dyrt, men det er kanskje ikke til å ungå for de kriteriene jeg har satt? Er det noen andre merker som kan tilfredstille disse kravene? og kanskje komme unna litt billigere? Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) 1680 x 1050 er den oppløsningen jeg kunne tenkt meg.Bygde en DELL pc til 10840 kr med det meste jeg kunne tenkt meg å ha. Syns det ble litt dyrt, men det er kanskje ikke til å ungå for de kriteriene jeg har satt? Er det noen andre merker som kan tilfredstille disse kravene? og kanskje komme unna litt billigere? 5670509[/snapback] Og du passet på å fjerne 3-årsgarantien? Jeg får i alle fall opp en Inspiron 6000-maskin som går langt utenpå minimumskravene dine (1gig ram, 60gig HD, DVD-brenner, batteri som gir ca 3,5-4 timer,) inkl bluetooth, wlan og wsxga til 9381,-. Dersom du skal ha alle hardwarekriteriene dine oppfyllt tror jeg ikke du klarer å få det noe billigere. Da får du evt tenke gjennom hva du kan nedprioritere, men hvis du ønsker både wsxga og bluetooth så tror jeg som sagt du skal lete lenge etter noe billigere. Olav Edit: Bare en kommentar: Asusen har hverken BT eller wsxga, har halvparten så mye RAM (og av tregere type) og en betraktelig svakere og mer strømkrevende prosessor. Inspiron 1300 har ikke wsxga-skjerm. Endret 26. februar 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Takk for alle tips. Jeg tror nok jeg har bestemt meg for en DELL Inspiron 6000. Det var en ting jeg lurte på hva er forskjellen på disse to trådløse forbindlsene For Pentium M Processors- Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort VS Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Jeg har valgt denne prosessoren hvis det har noe å si: Intel® Pentium® M740 (1.73GHz 2MB L2cache 533MHz FSB) Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Takk for alle tips. Jeg tror nok jeg har bestemt meg for en DELL Inspiron 6000. Det var en ting jeg lurte på hva er forskjellen på disse to trådløse forbindlsene For Pentium M Processors- Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort VS Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Jeg har valgt denne prosessoren hvis det har noe å si: Intel® Pentium® M740 (1.73GHz 2MB L2cache 533MHz FSB) 5674945[/snapback] 2200 støtter b og g -nett. 2915 støtter i tillegg a-nett. a er raskere enn b og g, men er lite utbredd og helt unødvendig om du ikke skal ha en maskin i nettverk med mange andre pc'er og oveføre store filer trådløst mellom disse. Skal du bruke maskinen i trådløs nettverk for internet holder det lenge med 2200. Olav Lenke til kommentar
Haxor Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Takk takk! Da har jeg lært noe nytt idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå