Gå til innhold

hardware til innkjøp

Anbefalte innlegg

god kveld folk..

No skal jeg begynne å bygge meg en pc.. Den ultimate pc..

Hva trenger jeg? (er ikke serlig flink med hva slags skjermkort, hva slags hovedkort osv)

Det jeg vet, at den skal bruke S-ATA disker, kabinettet skal være rått det råeste enn kan tenke, og jeg skal sette sammens selv

Har dere noe tips..?

(ADMIN, var ikke dette rette plassen, sleng meg dit :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1: Hvor mye penger skal du bruke?

2: Bruksområdet?

NB: Feilpostet

5669074[/snapback]

Penger har jeg nokk av :p hehe.. neida.. rundt 10.000 burde vell holde.

Jeg skal bruke den til spilling av CSS :p samt mye anet. så den må kunne kjøre tungt..

Også ha støtte for linux om muligheten er der :)

Lenke til kommentar

Vell... den ultimate pc'n blir det vell ikke for 10.000kr...

Men:

AMD 3700+ san diego

Asus a8n Premium

OCZ/corsair 1gig (2x512mb) performance brikker

WD Raptor 36/74 + 250gig disk

7800Gt skjermkort

min 450watt

Burde holde det...

Dette er med tanke på pris eksl skjerm...

Lenke til kommentar

Ezo: Ytelsesforskjellen for en Raptor i forhold til en "vanlig" disk er minimal og er ikke verdt prisen etter min mening.

Mitt forslag til pc:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 1995 kr

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 849 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1499 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2795 kr

Strømforsynining: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 949 kr

Kabinett: <velg det du vil ha>

Harddisk: Western Digital Caviar SE 250GB SATA2 8MB 7200RPM 850 kr

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-W162C IDE Black OEM 395 kr

Totalt: 9332 kr

Lenke til kommentar

Harddisk-plass er alltid kjekt å ha, men kanskje ikke raptor disk er tingen om man skal ha en lydløs pc? Jeg ville ikke valgt Raptor disker iallefall. De bråker jo som kjent endel, også er de dyrere enn vanlige disker. Nei, gjør som meg du. Kjøp en liten disk til Operativsystemet(ene) dine, også kjøper du en ekstra disk til lagring.Har fått 1x 80 GB og 1x 300 GB Samsung disker jeg nå. 80 GB`en blir selvsagt brukt til Windowsene mine. Samsung diskene er forhåndsvis stillegående. Hadde før en 20 GB Disk som jeg prøvde i den gamle maskina mi og da var jeg solgt. Da måtte det bli Samsung disker i den nye kassa også :D.

En annen kompis av meg kjøpte en 200 GB Samsung og den heller hørtes nesten ikke denne heller.

Lenke til kommentar

hei..

takker for alle svar..

det jeg vil ha, det er såfall muligheten til å kunne sette inn mange disker i pc`en...

jeg og dama laster ned veldig mye filmer, og har ikke alltid tid å brenne :)

Trenger ikke nødvendig være på mange Terra, men ha muligheten til det, der høres bra ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...