Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne porter med Netopia 3351!?!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er ikke farten, men at porten ikke virker åpen for Azureus. På portforward snakkes de om at routeren har ip 192.168 etc, mens routeren min har 10.0.0.1. Har dette noe å si?

5669916[/snapback]

 

nei, eneste er at du må skrive telnet 10.0.0.1 og ikke telenet 192.168... men det har du sikkert fått med deg.

Lenke til kommentar

hvis du har kobla netopia'n inn i lan-porten på trådløs-ruteren trenger du IKKE å åpne porter i den trådløse.

 

problemet ditt kan være at du må sitte på f.eks 10.0.0.2 for å logge inn på netopia'n. hvis du spør de andre i huset, kan du kansje få lov til å resette ruteren og koble deg direkte inpå for å kjøre ny aktivering på den, evt. også oppgradere firmware.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha ip til den trådløse kan du jo bare sjekke ip`en fra datamaskinen da. Høyreklik på tilkoplingen og klikk på status. Under fanen som heter "støtte" står ip. Hvis du bruker kabel som tilkopling kan jeg ikke skjønne at du ikke kan komme inn sjøl om netopia routeren er tilkoplet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg har et liknende problem. Jeg har nett fra NextGentel og Netopia 3351 routeren. Jeg får ikke konfigurert routeren dirkete (har ikke fått passordet av NextGentel) men kan konfigurere den litt via nettet (broadpark). Har åpnet for TCP og UDP begge veier for port 62347 i routeren og i ZoneAlarm. Windows firewall er av. Azureus er også satt opp til å bruke denne porten. Får kun gule og blå ansikt og "NAT error" Nedlastningshastigheten er ok (opptil 500kB/s) problemet er seeding. Den går aldrig høyere enn 60kB/s og holder seg stort sett i 30-50kB/s området. Mener å huske at jeg fikk over 100 med BitComet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...