RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg sliter veldig med å få åpnet port 6881 (til Azeureus). Jeg har åpnet porten i Quick menues - NAT - Show server list - easy servers. Jeg har også lagt til filter set med TCP og port 6881 som vist her: http://www.hjelperdeg.net/modules/wfsectio...hp?articleid=43. Jeg får allikevel Nat-failed når jeg tester porten med Azureus. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Denne linken er for Netopia 3346, men godt mulig den kan hjelpe deg uansett Link til PortForward Merk deg den første linjen som sier at de fleste ISPer blocker standard porten til Azureus, det kan derfor være lurt å endre denne i Azureus. Endret 26. februar 2006 av jdmonstad Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Støtter jdmonstad. www.portforward.com har vel det meste når det gjelder åpning av porter. Bytte port er også et must da noen isp`er struper hastigheten på de vanligste portene til fildeling. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 http://www.ngtforum.net/ Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Problemet er ikke farten, men at porten ikke virker åpen for Azureus. På portforward snakkes de om at routeren har ip 192.168 etc, mens routeren min har 10.0.0.1. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
mar Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Problemet er ikke farten, men at porten ikke virker åpen for Azureus. På portforward snakkes de om at routeren har ip 192.168 etc, mens routeren min har 10.0.0.1. Har dette noe å si? 5669916[/snapback] nei, eneste er at du må skrive telnet 10.0.0.1 og ikke telenet 192.168... men det har du sikkert fått med deg. Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Ja.. skjønner ikke hvorfor det ikke funker altså. Netopia routeren går gjennom en trådløs router med DHCP slått av, men det skal vel egentlig ikke ha noe å si.. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ja.. skjønner ikke hvorfor det ikke funker altså. Netopia routeren går gjennom en trådløs router med DHCP slått av, men det skal vel egentlig ikke ha noe å si.. 5670052[/snapback] Dersom ikke NAT også er slått av, må du åpne også i denne. Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Hmz... må tro hvordan jeg får kobla opp mot den nå... 192.168.1.1 gir ingen respons. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hmz... må tro hvordan jeg får kobla opp mot den nå... 192.168.1.1 gir ingen respons. 5670287[/snapback] Bare plugg en kabel direkte fra pcen og inn i Netopiaen hvis du har mulighet for det. Enkleste. Lenke til kommentar
mar Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Husk at du IKKE skal bruke WAN porten i den andre ruteren når du kobler den til Netopia boksen. Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Vet, bruke ikke WAN porten, har den rett inn i en vanlig port. Jeg får logga inn på netopia routeren. Men det var noen her som sa at jeg også måtte logge inn i den andre routeren å åpne.. men jeg vet ikke hva ipen er til den og kommer meg ikke inn der. Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Og jeg kan ikke koble direkte til netopia. Hadde det bare vært min pc, hadde det jo vært greit, men grunnen til at vi har den andre boksen er pga at netopia ikke er trådløst, og de andre pcene bruker trådløst. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Åssen router er det? Prøv 192.168.0.1 Lenke til kommentar
RaideN^^ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Har prøvd det, men syntes å huske at jeg ikke klarer å koble til den så lenge netopia routeren er kobla i den. Må ta ut den først tror jeg, uten at jeg skjønner hvorfor... men er det sikkert at jeg må åpne porten i begge lissom? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg vil anta at du må åpne i begge ruterne. Husk også som jeg nevte tidligere å velge en annen port en standard-porten til Azureus. Lykke til! JDM Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 hvis du har kobla netopia'n inn i lan-porten på trådløs-ruteren trenger du IKKE å åpne porter i den trådløse. problemet ditt kan være at du må sitte på f.eks 10.0.0.2 for å logge inn på netopia'n. hvis du spør de andre i huset, kan du kansje få lov til å resette ruteren og koble deg direkte inpå for å kjøre ny aktivering på den, evt. også oppgradere firmware. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hvis du skal ha ip til den trådløse kan du jo bare sjekke ip`en fra datamaskinen da. Høyreklik på tilkoplingen og klikk på status. Under fanen som heter "støtte" står ip. Hvis du bruker kabel som tilkopling kan jeg ikke skjønne at du ikke kan komme inn sjøl om netopia routeren er tilkoplet. Lenke til kommentar
PerfectB Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei! Jeg har et liknende problem. Jeg har nett fra NextGentel og Netopia 3351 routeren. Jeg får ikke konfigurert routeren dirkete (har ikke fått passordet av NextGentel) men kan konfigurere den litt via nettet (broadpark). Har åpnet for TCP og UDP begge veier for port 62347 i routeren og i ZoneAlarm. Windows firewall er av. Azureus er også satt opp til å bruke denne porten. Får kun gule og blå ansikt og "NAT error" Nedlastningshastigheten er ok (opptil 500kB/s) problemet er seeding. Den går aldrig høyere enn 60kB/s og holder seg stort sett i 30-50kB/s området. Mener å huske at jeg fikk over 100 med BitComet Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Dersom du vil konfigurere routeren direkte vha. telnet, bruker du: name: ngt password: ChkBid114 Denne standardbrukeren har fungert på alle Netopiaroutere jeg har vært innom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå