Boralis Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) OBS. OBS. OBS. Alle kommentarer skall inn HER Har nå annskaffet en Yeong Yang Server Cube YY0221BB: Denne er sponset av Microplex.no en stor takk til dem. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Planen med denne workloggen er å vise hvor enormt stor plass det er i et så lite kabinett som dette og hvilke muligheter dette har. Vi snakker tross alt om et kabinett med de beskjedne målene : 34x34x44cm (HxBxD) Til tross for dette kan det hamle opp med kabinetter som feks CM Stacker når det gjelder plass. Først noen bilder av kabinettet slik det blir levert (lånte bilder) Før noe som helst modding blir gjordt på kabinettet vil jeg så sette dette opp med samme hardwaren som jeg hadde i Stacker\n og med std luftkjøling. Her kommer noen bilder av det. Montering av HK. Oversikt Høyre side. Legg merke til at jeg her har fjernet de orginale hd holderne siden jeg bruker den i front. PSU. Front med innmontert Cm Stacker 4 in3 modul (ja den passer rett inn) HK med komponenter Dør med sidevindu uten lys. Her med lys innvendig. Synest dette ble imponerende ryddig og greit og viser klart at dette er et kabinett med stort potensiale, husk det er plass til 8 HDèr orginalt og ved da å montere inn den 4 in 3 modulen blir det plass til ialt 12 disker og enda har du 3 ledige plasser i front dil dvd, brenner sov . Her er et bilde som viser hvor lite dette kabinettet er, det står her sammens med et Aopen miditower om ikke rommer mer en en brøkdel. Som dere ser har jeg "reservert" noen poster, dette til bruk ved oppdatering slik at det meste av dette vil ligge i starten på workloggen og at den dermed blir mere oversiktlig . Nok en gang , takk til MICROPLEX for sponsing av dette kabinettet. OBS. OBS. Alle kommentarer skall inn HER Endret 26. februar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Oppdatering 11.11.05. Montering av vifte. Som nevnt så mistet jeg viften i døren da jeg byttet til dør med vindu,dette førte til at jeg da hadde kun en 120 mm vifte i front på HK siden i kabinettet. Dette er selvsagt for lite,iallefall om en kjører med luftkjøling, så dette måtte det rettes på . Først måtte jeg maskere litt. Så merking,her er det en fordel å være høvelig nøye. Så var jeg klar til å borre,legg merke til den kryssfinerplaten, den er ikke der bare til "pynt". Jeg borret nemmelg gjennom den ført og så tok jeg en tynn borr og borret et hul i senter der viften skulle være på kabinettet, så plasserte jeg hele greiene på plass og la en kloss inne i kabinettet og brukte en tvinge til å holde alt på plass. På denne måten blir borret støttet opp og en risikerer ikke vingling på dette,noe som er viktig når en borrer på frihånd med 114 mm bor Gjennomslag . Ferdig hull, ble ikke så ille . Så monterte jeg vifte med "min" grill Prøve med lys Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Oppdatering nr 2. Integrert viftestyring. Som alle vet så må en ha vifter i et kabinett og som kjent støyer disse, da er det kjekt å kunne regulere hastigheten for å redusere støyen. Jeg har her laget en innebygget løsning av en slik sak : Først merket jeg opp for alle hullene . Så var det hullene. Montering av kontrollen. Brytere og leds montert . Og her er ferdig resultat. Oversiktsbilde. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Her kommer mer vannkjøling Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Oppdatering 4 Som kjent har dette kabinettet en 120 mm vifte foran på HK siden,men dene tar kunn luft gjennom en spalte foran Derfor vil jeg forbedre luftflyten litt og laget da hull foran. Hvordan det blir endelig er ikke fastsatt , men her er et forsøk Joda ringen rundt er blank,det er bare bildet som lyver litt Oppdatering 24.11 2005 Her er en liten oppdatering om hvordan frontgrillen bel utseende til slutt. OPPDATERING 5 Den 4.12.05 Har fiksa litt på ledsene i front, syntes disse var litt kjedelige. Slik så de ut: Og slik er de nå: Siden her er en rekke med 5 leds nedover , har jeg tenkt å koble til et til dvd og et til brennern, siden disse komponentene er skjult bak døren Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Dette prosjektet er nå avsluttet,da kabinettet er solgt og nytt kabinett er på tur inn. Vi snakkes da Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Så var den lille kjempen pakket og klar til å sendes til sin nye eier Håper han får det dra der også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå