Gå til innhold

Alle religioner tror forskjellig, bare èn har rett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo opp til hver enkelt om man "veit" hva som er riktig da.

Selv har jeg mine grunner for å være kristen! ;)

5674772[/snapback]

Ser du er 15 nå så da har du den vanlige grunnen. Mer penger til konfirmasjonen av besteforeldre :innocent:

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar
Hva har dere å si til det? Hver religion er 100% sikker på at det de tror på er det riktige, men alle kan jo ikke ha rett? Altså... hvis vi tar for oss de 5 verdensreligionene vi har så er det jo bare 20% sjanse for at det kristne tror på er riktig :S er ikke det litt lite motiverende? Er jo sikkert mange ting som er like i religionene, sånn som at de tror på samme "hovedgud", men hva med jesus? Kan jødedommen og kristendommen har rett begge to? (I så fall, hvordan?)

5668812[/snapback]

Har tenkt på det samme selv, men tar med i betraktningen at det sannsynligvis finnes tusenvis av religioner. Siden sannhet ikke er noe demokrati, og bare en kan være riktig (det er sikkert religioner som åpner for eksistensen av konkurrerende guder dog), er det egentlig bare bortkastet å bekjenne seg til noen av dem. Det beste vi kan gjøre er å innfinne oss med at vi alle havner i helvete før eller siden uansett (bortsett fra de 10 som har rett og tror på JallaWakakaSutraBoBo i innerste jungelen i Afrika), og sørge for å stille godt forberedt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er jo opp til hver enkelt om man "veit" hva som er riktig da.

Selv har jeg mine grunner for å være kristen! ;)

5674772[/snapback]

Ser du er 15 nå så da har du den vanlige grunnen. Mer penger til konfirmasjoenen av besteforeldre :innocent:

5674822[/snapback]

Som 15 åring så mener du at jeg ikke har god nok grunn til å være kristen, eller? :ermm:

Hadde jeg fått tilbakemelding om at jeg skulle skrevet mine grunner så kunne jeg gjort det. Det gjør jeg ikke nå. Men som kristen så drar jeg på kristne leirer for å ha det gøy 9 ganger i året ca. Drar omtrent aldri i kirka, men ber dog til Gud.

BTW: så er jeg 14...

Endret av DE1
Lenke til kommentar

14/15 du konfirmeres til sommeren.

Det jeg mener er at det er litt for tynt å regne ut sansynligheten for gudseksistens ved å bare se på godhetens eksistens. Blir som å si at gud finnes for at jeg slapp ut igjen fisken jeg fikk i sommer istedetfor å spise den

Lenke til kommentar
Hektor.......Hva med det norske teamet med en kjent forsker i spissen da som kødda med at han hadde revolusjonert kreft forskningen......."Is there ringing a bell"??

5674907[/snapback]

Alltid en mulighet for at det som blir publisert i Norge av artikkler og lignende ikke er sant, men jeg trur personlig at mesteparten er det og jeg velger å tru at et såpass seriøst blad som Illustrert Vitenskap ikke lyver om det de skriver. Dette er min sak og jeg trur sannsynligheten er liten for at de fant på denne forskerundersøkelsen.

Lenke til kommentar
Jeg trur på det jeg leser i Illvit :p Mulig det var 69%, husker ikke helt. Trur ikke de ville lyvd om noe sånt... "det er 69% sjanse for at det finnes en gud" var en konklusjon fra et forskerteam etter et prosjekt og det kan man ikke benekte.

5674868[/snapback]

Det er ikke rart vi har mye religion i verden for å si det sånn. :p Selvsagt kan du benekte ting, selv om det står i Illvit og selv om forskere sier det. Forskere sitter i likhet med alle andre ikke inne med den hele og fulle sannhet. Illustrert Vitenskap er et populærvitenskapelig blad med alt det medfører, og å si at det er så og så stor sjanse for at det finnes en gud og backe dette opp med "seriøse" uttalelser fra forskere, er så spekulativt som man får det. Ikke at jeg hadde forventet annet, Illvit er jo først og fremst et underholdningsmagasin, som er gøy å lese. Du bør dog ta mye av det som står der med en spiseskje salt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg trur på det jeg leser i Illvit :p Mulig det var 69%, husker ikke helt. Trur ikke de ville lyvd om noe sånt... "det er 69% sjanse for at det finnes en gud" var en konklusjon fra et forskerteam etter et prosjekt og det kan man ikke benekte.

5674868[/snapback]

Det er ikke rart vi har mye religion i verden for å si det sånn. :p Selvsagt kan du benekte ting, selv om det står i Illvit og selv om forskere sier det. Forskere sitter i likhet med alle andre ikke inne med den hele og fulle sannhet. Illustrert Vitenskap er et populærvitenskapelig blad med alt det medfører, og å si at det er så og så stor sjanse for at det finnes en gud og backe dette opp med "seriøse" uttalelser fra forskere, er så spekulativt som man får det. Ikke at jeg hadde forventet annet, Illvit er jo først og fremst et underholdningsmagasin, som er gøy å lese. Du bør dog ta mye av det som står der med en spiseskje salt.

5674938[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke sant! Tar et halvt år så er det noen forskere som kommer med noe nytt de har funnet på. Men jeg trur på at dette var en seriøs undersøkelse hvor da dette var konklusjonen.

Lenke til kommentar
Alltid en mulighet for at det som blir publisert i Norge av artikkler og lignende ikke er sant, men jeg trur personlig at mesteparten er det og jeg velger å tru at et såpass seriøst blad som Illustrert Vitenskap ikke lyver om det de skriver. Dette er min sak og jeg trur sannsynligheten er liten for at de fant på denne forskerundersøkelsen.

5674933[/snapback]

Høres nesten litt religiøst ut? :thumbup:

Lenke til kommentar

tenker vi sier det som Clawfinger jeg

There's no god for you to worship, no master to obey

There's not a soul that you can blame for all the stupid things you say

There's nowhere you can turn to, no words to justify,

Cos' no currency is vaild for the faith you want to buy

No more excuses, no need for blind belief, there's no one to accuse to break yourself a bigger piece

No books to follow, no quotes to twist around

There'II be no more bending over just to reach for higher ground

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED

GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

There's no need for false confessions, no more feeling guilt

No power lords to kneel before, no crosses being built

There are no rules for you too live by, no other cheek to turn

Stop begging for forgivness, there's no lesson you must learn

No future conflicts, no opinions that collide

There's not a trace of blood on your hands you don't have to choose a side

No pointless killing and no more feeling shame

No sacrifices being made in someone else's name

It's all make believe it's all conceived in your dreams

You're painting pictures of imaginary scenes

It seems like you're looking for some kind of confirmation

But you're in desperate need of a different revelation

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...