TheBoz Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei! Jeg er ingen fast bruker av irc lenger, men når jeg enkelte ganger prøver å gå inn på irc, så faller jeg bare ut. Dette gjelder de aller fleste servere b.la irc.homelien.no. Meldingen jeg får når jeg faller ut er: * [10053] Software caused connection abort Hva kan være grunnen til dette? Kjører konstant overvåkning av linja mi, og den er stabil. Ikke problemer med andre ting. Har samme problemet på alle maskiner i nettverket mitt. Er ikke lenge siden jeg byttet router (En SMC 7004VBR) heller, og jeg hadde samme problemet med routeren jeg hadde før der, som var av samme type. Har bluecom ADSL oppkobling til internett. Noen smarte råd? Hvordan kan jeg feilsøke dette? Fungerer det greit for andre med bluecom? (Poster dette i Nettverk også siden det kan være noe problemer met internett tilkoblingen eller nettet mitt.) Lenke til kommentar
Mith Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 "* [10053] Software caused connection abort" Hvilken irc klient bruker du? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 "* [10053] Software caused connection abort" Hvilken irc klient bruker du? 5668815[/snapback] Bruker mirc på Windows, men har testet med BitchX på en linux maskin også og faller ut der også. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Dette kan bl.a. skje når du maxer antall TCP connectons mot nett. Du kan se om du finner noe a'la dette i eventloggen din: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har hatt probler med dette selv. Da var det brannmuren så sjekk den. http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cu...onnection+abort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå