glx-rider Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Yeah. Etter å ha lest denne tråden så kom jeg på en venn som hadde fifa til ps2 som han hadde fått av en kamerat fordi det var så ripete at det ikke fungerte lenger.. Vi ringte EA og ble bedt om sende de spillet,samt en lapp som forklarte saken, og han fikk et splitter nytt tilbake. Veldig deilig. Kan jo egentlig ikke skjønne at de gjør dette av ren goodwill da. Må jo bli noe tap for de når de gjør dette. Om du får et nytt spill om du ødelegger det du allerede har kjøpt er jo ikke noe jeg tenker over når jeg handler meg et nytt spill... Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dette er en interessant tråd. I og med at jeg jobber i en spill forretning, har jeg vært borti mange med samme problemet, og også opplevd det selv. Problemet er at i de fleste tilfeller er ikke produsentene/importørene så samarbeidsvillige. Selv er jeg en tilhenger av lisens/medie argumentasjonen, som forsterkes av at de legger inn kopibeskyttelse på Platen, og at en ny plate ikke er stor merkostnad for dem (koster ikke mye å trykke opp en plate.) MEN etter mange mail og samtaler på bransje-sammenkomster, virker det som om de fleste importører står på argumentasjonen om at spillet med platen er ETT produkt. Om du ødelegger det selv, tough luck. Feil som oppstår i avspiller (maskinriper) må evt. produsent av konsoll/pc dekke. Dette mener jeg er riv ruskende galt. Spill er software, platen er emballasje. Se på Microsoft (noe gjør de riktig ) De kaster plater etter deg, du kan få så mange du vil gratis, men du må betale for å bruke programvaren. Hadde ønsket en felles front om dette Gamere vs. Pengegriske utgivere, men de gangene jeg har tatt det opp faller det for døve ører. Tross alt mer penger i å selge et spill to ganger.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hmm, mener å huske at det i slutten av de fleste manualer som fulgte med spillene mine har stått noe om at hvis disken blir ødelagt er det bare å sende den inn, så får man en ny mot at man betaler porto + en liten avgift. Greia er vel at det er meningen at kunden skal gjøre dette selv, ikke at de skal komme i butikken og få en ny plate fra en fullverdig salgsvare som det er betalt for, og som det må kjøres masse papirarbeid på for å få ny... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Counter-Strike/Div Half-Life... Har du CD-Key så har det ikke noe å si hvor du fikk/lastet spillet fra. Du kan laste det ned om og om igjen. Husker jeg kjøpte Mechwarrior 4 en gang og etter en kort tid sluttet det å virke. Jeg så at det var kommet en sprekk fra midten av platen som jobbet seg utover. Dum som jeg var prøvde jeg ikke å få bytta den. Det med å få en ny plate for en liten sum høres fornuftig ut. Hadde det vært gratis hadde nok importørene/produsentene blakka seg på småbarnsforeldre og andre folk som tror at plater tåler all slags juling. Selv kjenner jeg håra reise seg på kroppen når jeg ser hvordan lillebroren min behandler filmer og spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå