Gå til innhold

Knekt Plate! Kan den sendes inn ?

ownCS

Anbefalte innlegg

Nope det skal ikke funke fordi du gjorde en feil, hvis det er noe feil med spillet uten at du har påvirket det får du nytt!

5696622[/snapback]

Så lenge du blir nekta og ta backup av spillet med kopi sperrer og sånn så har de plikt til og erstatte cden din.. er ikke cden du betaler for når du kjøpe et spill med lisens for og bruke programmvaren. altså spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEI de har IKKE noen PLIKT til å erstatte cden med mindre det er feil på cden fra butikken. Dette kommer tydelig nok fram av fkjl. kap. 4.

Så hvor du har fisket fram den påstanden der vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Du har ingen rettigheter til dette, men mange av selskapene er villig til å sende deg en ny kopi av ødelagt cd/dvd hvis du sender originalen din til dem.

Jeg synes å huske at Electronic arts tok 100 kroner for å sende deg en ny, hvis du først sender dem originalen din. De 100 kronene er for å dekke omkostninger.

Lenke til kommentar

Hvis man leser manualene sine, ser man at det som regel står på slutten at ødelagte medier kan returneres til produsent og erstattes mot et mellomlegg. Dette er en ren service fra leverandørens side, ikke noe de har plikt til. Det skulle dog bare mangle at de var behjelpelige med dette, da det ikke koster dem noe så lenge de vet at det ikke er flere fungerende kopier i omløp. Derfor krever de en ødelagt cd i bytte mot en ny.

Lenke til kommentar
NEI de har IKKE noen PLIKT til å erstatte cden med mindre det er feil på cden fra butikken. Dette kommer tydelig nok fram av fkjl. kap. 4.

5711151[/snapback]

Det er da ingen i tråden her som har sagt at dette er noe som står i forbrukerkjøpsloven?

Lenke til kommentar
Jeg klarte å miste SSX on tour i golvet , uten at jeg merka det  :mad: . Så klarte jeg å tråkke på det å da knakk det  :mad:  :no:

Leste baki coveret at viss spillet var ødelagt kunne det sendes inn, åsså sender dem meg ny! Gjelder det viss det knekker ?  :whistle:

EDIT: Skrivefeil

5668747[/snapback]

Jeg knakk The Sims plata for den satt så jævlig hardt fast, så jeg sendte den inn og fikk en ny.

Lenke til kommentar

PastorLorentzen: Regner med du har kontakter siden du er redaktør for vårt bransjeblad.

Har du det bekreftet fra de nordiske distributørene at de faktisk gjør dette? At man kan ta kontakt for tilsending av ny plate dersom den gamle er for ripete osv? At de faktisk ordner dette for oss?

For isåfall er dette en svært genial ting som kan hjelpe mang en forhandler med å gjøre kunden sin fornøyd :).

Kan du evt også sende meg en liste på PM med hvilke distributører som utfører denne ekstraservicen, og, om du vet, hvilken pris de tar for det (evt gratis)?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

5711151[/snapback]

Det er da ingen i tråden her som har sagt at dette er noe som står i forbrukerkjøpsloven?

5714529[/snapback]

Nei, men hvis du leser hva Handl3vogn skriver rett ovenfor meg så skjønner du kanskje bedre :)

Han mente at de hadde en plikt til dette, noe de ikke har.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har kjøpt et Collin M rally spill. Er blitt ripete og ble ganske lei meg når jeg ikke fikk spillt det. :(

Hører nå at det er mulig kanskje å få byttet til nytt. Det gleder meg hvis det er sant. Ser gjerne svar fra folk som har opplevd dette selv. Har skrevet en mail til Codemasters og får se hva de svarer.

hvis noen har erfaring eller opplevelser rundt dette må dere gjerne skrive inn.

m.v.h.

Scott T.K. :)

Lenke til kommentar
Har kjøpt et Collin M rally spill. Er blitt ripete og ble ganske lei meg når jeg ikke fikk spillt det.  :(

Hører nå at det er mulig kanskje å få byttet til nytt. Det gleder meg hvis det er sant. Ser gjerne svar fra folk som har opplevd dette selv. Har skrevet en mail til Codemasters og får se hva de svarer.

hvis noen har erfaring eller opplevelser rundt dette må dere gjerne skrive inn.

m.v.h.

Scott T.K. :)

5935722[/snapback]

Jeg fikk som sagt en ny cd etter å ha knekt den første fordi den satt for godt fast.

Litt Off Topic:

Det er jo litt dumt at vist man er veldig gla i et spill så må man tilslutt (i eksteme tilfeller vell og merke, men alikavel) kjøpe spillet på nytt siden cder og dvder ikke varer evig.

Lenke til kommentar

Hey

COD2 plata mi er ødelagt..eg veit ikje ka som har skjedd? den er knekt på eit anna viss:S

Eg lurte på om noen kunne hjelpe meg me dette....eg leste i dette innlegg at man kunne ringe til dei så produserer...men må man betale får ein ny-cd plate?

Lenke til kommentar
Dere har ikke krav på en *****!

Vi prøver regla igjen: Du kjøper en lisens på et spill, ikke mediet det leveres på. Mediet er et nødvendig onde for å levere produktet du har kjøpt lisens på til deg.

5937017[/snapback]

Men du er så uforsiktig så de ødelegger medie. Greit, "lisensen" har du, men medie har du ødelagt og derfor har du ikke krav på noen ting.

Det er så vidt jeg vet fullt lovlig å ta sikkerhetskopi av sine egne kjøpte lisenser... ;)

Lenke til kommentar
Dere har ikke krav på en *****!

Vi prøver regla igjen: Du kjøper en lisens på et spill, ikke mediet det leveres på. Mediet er et nødvendig onde for å levere produktet du har kjøpt lisens på til deg.

5937017[/snapback]

Men du er så uforsiktig så de ødelegger medie. Greit, "lisensen" har du, men medie har du ødelagt og derfor har du ikke krav på noen ting.

Det er så vidt jeg vet fullt lovlig å ta sikkerhetskopi av sine egne kjøpte lisenser... ;)

5937165[/snapback]

Hvis det da er mulig å ta en sikkerhetskopi. Er jo et kjent faktum at utgiverne legger mye penger i nettopp teknologi for å hindre deg i dette...

Lenke til kommentar

Jeg registrere en hvis usikkerhet omkring dette. Forstår at flere lurer på dette. Skjønner pointen med lisensen og mediet men det virker fortsatt for godt til å være sant. Det stod bak på spillet at de hadde en 90 dages garanti. Men er litt usikker på hva den dekker. Det står at de utøver garanti hvis ikke brukeren har forvoldt unødig skade eller behandlet produktet på en feil måte. :cool:

Spennende å se hva som skjer. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg registrere en hvis usikkerhet omkring dette. Forstår at flere lurer på dette. Skjønner pointen med lisensen og mediet men det virker fortsatt for godt til å være sant. Det stod bak på spillet at de hadde en 90 dages garanti. Men er litt usikker på hva den dekker. Det står at de utøver garanti hvis ikke brukeren har forvoldt unødig skade eller behandlet produktet på en feil måte.  :cool:

Spennende å se hva som skjer.  :thumbup:

5937724[/snapback]

:cool: Har nå kontaktet butikken hvor jeg kjøpte spillet mitt. Jeg får tilsendt et helt nytt sammen med en returkonvolut. jeg skal sende mitt kjøpte spill tilbake til butikken i denne. Det koster meg ingenting.

God service eller hva?

Jeg er ihvertfall en lykkeligere mann.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...