4Wheel Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 PLAGSOMT: Når jeg starter pc'en og kommer inn i Windows XP så låser alt seg i 5 til 10 minutter, og jeg får da ikke gjort noe som helst. Har akkurat innstallert xp på nytt, og dette er virkelig plagsomt mildt sagt. Er det noen som har opplevd det samme, og som vet hva det er og hva som må gjøres. PÅ FORHÅND TAKK TIL ALLE SOM SVARER. HA EN FORTSATT GOD DAG & HELG. Lenke til kommentar
klure Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hvis du har lagt inn nye drivere og programvare kan dette være problemet... Formater, legg inn XP på nytt, legg inn en og en driver og et og et progra som du har installert nå og restart hver gang... Da finner du sannsyneligvis ut hva som gjør at det henger... Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Det eneste jeg kan tenke meg er at det er nettverkskortet ditt som forårsaker denne "ventetiden".Har du forresten nettverkskort i maskinen din?. Hvis ja,kan du gå inn på Egenskaper for TCP/IP under lokal kobling.Prøv å sett Lokal IP til : 192.168.0.1 og Subnet Mask til: 255.255.255.0 Er kanskje et skudd i mørket,men,men... Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
Porky Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Sjekk temp på pc'en. Det kan skje hvis cpu er for varm. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Det er xp såklart Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Har et lignende problem, men det kommer kun ved "klade" oppstarter. Pcen låser seg etter ca 5-10 minutter og kommer opp med følgende bluescreen (har skrudd av automatisk omstart): "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL". Jeg restarter maskinen og alt fungerer ypperlig, ingen problem what so ever. dette skjer VÆR gang jeg tar en kald start etter at maskinen har stått av noen timer. Jeg har oppdatert alle drivere, re-innstallert XP (flere ganger), flashet BIOS og forandret på BIOS instillinger. Hardware: Soltek SL-75DRV5 XP1800+ ALPHA PAL8045 2*Kingmax 256MB DDR (DDR300 som kjører på 266.) WD1200JB Enermax 550W ATi Radeon 8500 3Com 905TX-M Lenke til kommentar
SES Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hadde samme problemet på en duron, der var det skriverdriveren som forårsaket kræsjet, gammel skvrer, umliig å få tak i oppdatert driver, men etter skriveren ble skiftet ut fungerte alt som det skal. Så følg rådet , installer på nytt ene og en driver. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Har du ADSL ? Og modemet står på når du starter maskinen ? SKru det av og vips går det mye raskere.. Det samme problemet hadde jeg... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Det kan være nettverkskortet ditt som leter etter en dchp server. Har du satt ip adresse på det? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hadde en Compaq maskin på jobben som gjorde akkurat det der. Den ble oppgradert ifra NT 4 og det viste seg at det var noe feil med en eldre lyddriver ifra NT 4 som ikke ble oppgradert. Byttet ut den og alt var fint. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hvis du har klokket prossessoren kan d oxo være problemet. kjør den isåfall noen hakk ned :smile: What's the smartest thing to ever come out of a bitch's mouth ? ....Einsteins Cock God helg! [ Denne Melding var redigert av: WebKnight på 2002-09-20 15:12 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Ta deg en tur i hendelseslista (Event viewer). DER finner du sikkert årsaken ! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå