Gå til innhold

Værdig efterfølger til Nikon 5900/7900?

Anbefalte innlegg

Jeg har nu i et år haft Coolpix 5900 og 7900 i familien. Gode kameraer - men i svagt lys ofte rystede billeder. Hvorfor? Fordi Nikon ikke viser lukkertid i display'et, så jeg kan se hvornår der er et problem. Hverken under optagelse eller playmode. Hvis jeg kunne se lukkertiden, ville jeg manuelt sætte iso op, bruge støtte/ministativ, slå blitzen til, bruge selvudløser, men det er svært at korrigere for noget, man ikke er klar over!

Ellers glimrende kamera'er, tid/blænde visning er den eneste regulære fejl, jeg har fundet.

Og hvad ser man så? I den nye P1-P2-P3-P4 serie er lukkertid og blænde med!

Vil disse være en værdig efterfølger for 5900/7900? Eller skal man hellere gå til andre mærker, fx Canon?

Vil det iøvrigt ikke være ret enkelt for Nikon at lave en software upgrade til 5900, som indspejler tid/blænde...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Software oppgradering er sikkert mulig, men det hadde de jo ikke tjent penger på. Har heller ikke sett andre kompaktmerker der det har kommet oppgraderinger, untatt der det er bug i software eller ting som burde vært med fra begynnelsen av.

P1 og P2 er gode kamera på linje med 7900 og 5900. Nå kommer snart P3 og P4, men hvordan de er i forhold vet jeg ikke.

Skal du ha mer avanserte kamera, kan du se på Canon Powershot A610/A620, men de er en del større.

Lenke til kommentar

..."der det er bug i software eller ting som burde vært med fra begynnelsen av".

Ja, det er jo lige det - tid/blænde er en ting som burde have været med fra begyndelsen af. Jeg opfatter det som en regulær fejl.

Det er nok min baggrund i spejlreflex fra Zenith i 70'erne over Mamiya og Olympus OM og senest Pentax MZ-serien der gør, at jeg gerne vil se hvad der reelt sker med mit billede.

Når det er sagt, må jeg konstatere, at prints 13x18 fra Nikon 5900 i godt, naturligt lys faktisk bliver en del bedre end hvad jeg har været vant til fra filmbaseret SLR, som af samme grund samler støv i skabet.

Men du har sikkert ret: Nikon vil gerne tjene penge - hvert år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...