Gå til innhold

Kan en pc ta fyr?

itsærn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du føler du er i faresonen for brann kjøper du bare ny CPU kjøler. Viftene inni PSU kan også byttes bare du tar deg bryet med å åpne den.

Lenke til kommentar

ja, det kan den , sett den på 110volt og plugg den i støpselet som har 230 volt og vips , alt inne i pc er defekt , er det mye støv og hybelkaniner inn her så kan det begynne å brenne , men nyere pc, har overspenningsvern på strøforsyninga, og vis det skjer noe inne i maskina så pleier pc'n og slå seg av, men det er mulig!

PS! skulle kanskje ikke fortalt dette! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
ja, det kan den , sett den på 110volt og plugg den i støpselet som har 230 volt og vips , alt inne i pc er defekt , er det mye støv og hybelkaniner inn her så kan det begynne å brenne , men nyere pc, har overspenningsvern på strøforsyninga, og vis det skjer noe inne i maskina så pleier pc'n og slå seg av, men det er mulig!

PS! skulle kanskje ikke fortalt dette! ;)

5678328[/snapback]

PSUen til en kompis av meg satt PSUen på 110V og da smalt det! :ohmy: Heldigvis virka PSUen igjen etterpå og det gjorde alt inni PC'n også. -Lucky guy han Thomas, ja :whistle:

Lenke til kommentar

For noen år siden så jeg serie bilder hvordan en fyr stekte egg på sin amd xp cpu.

Kombiner støv med til dels sterk varme fra en av flere komponenter,og du kan fort oppleve at noe svir seg.

Irriterende at jeg ikke har den linken lenger :realmad:

Wildthing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...