itsærn Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hei! Kan en pc ta fyr dersom f.eks cpu eller psu vifta streiker? Vil maskinen skru seg av før det skjer? Er det forskjell på prosessorene her? Det gjelder en gammel amd K7 (?) på 500 mhz Endret 26. februar 2006 av itsærn Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Vet at de aller fleste/alle nyere pcer har en shut-down tempratur. Pcen kan likevel begynne å brenne, hadde et Abit NF8 kort som brant opp. Brannen startet i en kondensator. Det er vel uansett mer sansynlig at cpu/psu bare blir litt svidd. Endret 26. februar 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hvis du føler du er i faresonen for brann kjøper du bare ny CPU kjøler. Viftene inni PSU kan også byttes bare du tar deg bryet med å åpne den. Lenke til kommentar
rmacvest Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 ja, det kan den , sett den på 110volt og plugg den i støpselet som har 230 volt og vips , alt inne i pc er defekt , er det mye støv og hybelkaniner inn her så kan det begynne å brenne , men nyere pc, har overspenningsvern på strøforsyninga, og vis det skjer noe inne i maskina så pleier pc'n og slå seg av, men det er mulig! PS! skulle kanskje ikke fortalt dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 ja, det kan den , sett den på 110volt og plugg den i støpselet som har 230 volt og vips , alt inne i pc er defekt , er det mye støv og hybelkaniner inn her så kan det begynne å brenne , men nyere pc, har overspenningsvern på strøforsyninga, og vis det skjer noe inne i maskina så pleier pc'n og slå seg av, men det er mulig! PS! skulle kanskje ikke fortalt dette! 5678328[/snapback] PSUen til en kompis av meg satt PSUen på 110V og da smalt det! Heldigvis virka PSUen igjen etterpå og det gjorde alt inni PC'n også. -Lucky guy han Thomas, ja Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Støv brenner så det bør være mulig. Det skjer ofte på innscener. Parkanner er varme Endret 28. februar 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 For noen år siden så jeg serie bilder hvordan en fyr stekte egg på sin amd xp cpu. Kombiner støv med til dels sterk varme fra en av flere komponenter,og du kan fort oppleve at noe svir seg. Irriterende at jeg ikke har den linken lenger Wildthing Lenke til kommentar
bZerk007 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Viss jeg kobler ut cpu-vifta slår ikke pc en seg på... Viss jeg stopper vifteblada slår den seg av etter en liten stund... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå