Simma89 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 strømmen til pcen gikk. så når jeg starter opp pcen nå får jeg 5 valg: sikkerhetmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, sikkerhets modus med kommandolinje (tror jeg), starte pcen fra siste forngerende innstilling og starte windows på vanlig måte. Uansett hvilke av de jeg tar får jeg etterhvert bluscreen, pcen starter på nytt og jeg er tilbake til de samme 5 valgene. bluescreenen er så kjapp at man ikke rekker å se hva som står i det hele tatt. Alt dette skjedde etter at strømmen hadde gått på lan. Noen der mente at kanskje harddisken var kræsja.. kan det være det?? hvis ikke det er noe med harddiskene hva er galt da?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Kommer du ikke inn i BIOS? Prøv å boote på innstallasjons-CD'en, og velg Reparere innstallasjonen. Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) kommer inn i BIOS, kan jeg gjøre noe der for å reparer det?? når jeg booter fra cd og har valgt reparer kommer jeg inn på en svart skjerm hvor det står litt og så står det C: skal jeg skrive noe der eller bare trykke enter?? Hvis jeg får reparert vil alt bli som før igjen da?? eller må jeg formatere? Endret 26. februar 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Er nok krasj på fil(er), driver filer i filsystemet som er kritiske for loading av windows etter strømbruddet. I recoverymodus på C: prompt gjør du en disk sjekk med fix med /p og /r parameterene. chkdsk C: /p /r Mer om recovery console her: http://support.microsoft.com/kb/314058/no Endret 26. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 chkdsk C: /p /r skal jeg skrive det i recovery modus?? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Trykk på den linken du, så skjønner du det Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) har klikka meg inn på den linken og lest det.. men forstod ikke helt dette: 1: C:\WINDOWS Hvilken Windows-installasjon vil du logge på (Trykk ENTER for å avbryte)? Når du har angitt nummeret på ønsket Windows-installasjons, vil Windows be deg om passordet til Administrator-kontoen. når jeg skriver \windows kommer det bare at det er en ukjent kommando.. noen som kan hjelpe meg der? og hva mener de her: (Trykk ENTER for å avbryte)? Når du har angitt nummeret på ønsket Windows-installasjons, vil Windows be deg om passordet til Administrator-kontoen. skal jeg bare skrive nr. 1? Endret 27. februar 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) skal jeg bare skrive nr. 1 Ja trykk 1 og enter. Deretter administrator kontoens passord og enter , kun enter hvis du har blankt (intet) passord. Endret 27. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 når jeg skriver C:\windows kommer det bare at det er en ukjent kommando.. noen som vet hva jeg må gjøre da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Har du logget deg inn på windows installasjonen er du allerede i C:\windows så skjønner ikke hvor du vil med den kommandoen. Det er ingen gydlig kommando heller da må du evt. skrive CD foran. Eks : CD \Windows Er du innlogget skriv CHKDSK C: /p /r HELP Kommando lister opp hva du kan gjøre . Endret 27. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) når jeg skriver denne kommandoen kommer denne meldingen: Parameteren er ikke gyldig skriv /? for hjelp. Når jeg skriver inn help greia kommer denne meldingen: Chkdsk kan brukes uten noen paramentre, da kontrolleres gjeldene stasjon uten brytere. Du kan angi bryterne i listen. Filen Autochk.exe kreves for å kjøre chkdsk. chkdsk søker etter filen autochk.exe automatisk i oppstartsmappen. Hvis den ikke ligger i oppstartsmappen, søker chkdsk etter instalasjons-cden for windows. Hvis den ikke finner instalsjons cden får du spørsmål om å angi plassering for autochk.exe C:\> hva er dette? jeg har i innstalasjons cden så den må vel finne den filen der?? eller betyr dette at harddisken er ødelagt? Endret 27. februar 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Prøv uten kolon chkdsk c /p /r Merk mellomrom/space etter chkdsk , etter c , etter /p og etter /r Endret 27. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 ingen forskjell kommer akkurat samme meldinga da.. hva kan være galt da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Mulig /p ikke skal angis ved når /r brukes , husker ikke . Eks chkdsk C /r chkdsk C /p Hjelp til chkdsk : chkdsk /? Endret 27. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå