Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

strømmen gikk og nå får jeg bluescreen

Anbefalte innlegg

strømmen til pcen gikk. så når jeg starter opp pcen nå får jeg 5 valg: sikkerhetmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, sikkerhets modus med kommandolinje (tror jeg), starte pcen fra siste forngerende innstilling og starte windows på vanlig måte. Uansett hvilke av de jeg tar får jeg etterhvert bluscreen, pcen starter på nytt og jeg er tilbake til de samme 5 valgene. bluescreenen er så kjapp at man ikke rekker å se hva som står i det hele tatt. Alt dette skjedde etter at strømmen hadde gått på lan. Noen der mente at kanskje harddisken var kræsja.. kan det være det?? hvis ikke det er noe med harddiskene hva er galt da??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer inn i BIOS, kan jeg gjøre noe der for å reparer det??

når jeg booter fra cd og har valgt reparer kommer jeg inn på en svart skjerm hvor det står litt og så står det C: skal jeg skrive noe der eller bare trykke enter??

Hvis jeg får reparert vil alt bli som før igjen da?? eller må jeg formatere?

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

har klikka meg inn på den linken og lest det.. men forstod ikke helt dette:

1: C:\WINDOWS

Hvilken Windows-installasjon vil du logge på

(Trykk ENTER for å avbryte)?

Når du har angitt nummeret på ønsket Windows-installasjons, vil Windows be deg om passordet til Administrator-kontoen.

når jeg skriver \windows kommer det bare at det er en ukjent kommando.. noen som kan hjelpe meg der?

og hva mener de her: (Trykk ENTER for å avbryte)?

Når du har angitt nummeret på ønsket Windows-installasjons, vil Windows be deg om passordet til Administrator-kontoen.

skal jeg bare skrive nr. 1?

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

Har du logget deg inn på windows installasjonen er du allerede i C:\windows så skjønner ikke hvor du vil med den kommandoen.

Det er ingen gydlig kommando heller da må du evt. skrive CD foran.

Eks :

CD \Windows

Er du innlogget skriv

CHKDSK C: /p /r

HELP

Kommando lister opp hva du kan gjøre .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

når jeg skriver denne kommandoen kommer denne meldingen: Parameteren er ikke gyldig skriv /? for hjelp. Når jeg skriver inn help greia kommer denne meldingen: Chkdsk kan brukes uten noen paramentre, da kontrolleres gjeldene stasjon uten brytere. Du kan angi bryterne i listen.

Filen Autochk.exe kreves for å kjøre chkdsk. chkdsk søker etter filen autochk.exe automatisk i oppstartsmappen. Hvis den ikke ligger i oppstartsmappen, søker chkdsk etter instalasjons-cden for windows. Hvis den ikke finner instalsjons cden får du spørsmål om å angi plassering for autochk.exe

C:\>

hva er dette? jeg har i innstalasjons cden så den må vel finne den filen der?? eller betyr dette at harddisken er ødelagt?

Endret av Simma89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...