Jimster Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Vi prøvde og installere VISTA 5308 beta på en rimelig ny maskin her, med FX-60 prosessor og et ATI x1900XTX skjermkort. Vi fikk store problemer med skjermkortdrivere. Den beta driveren som ATI har lansert til 5270 virker tydeligvis ikke. Den installerer tilsynelatende greit men etter reboot flicker skjermen en 3-4 ganger og blir så helt sort. Windows vil bare boote med skjermbilde i sikkermodus etter dette, og der får jeg ikke rullet tilbake driver og ender opp med å må installere på nytt. Noen her som har noen tips ang dette? For det første hvordan få utnytte av full videoaksellerasjon i VISTA med dette kortet, og for det andre...er det mulig å rulle tilbake driver fra sikkermodus slik at man kan eksperimentere uten å måtte reinstallere? Endret 26. februar 2006 av jimster Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Er det 64 bits utgaven av vista du har? etterhva jeg har forstått så er den driveren kun ment for 64 bit. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Er det 64 bits utgaven av vista du har? etterhva jeg har forstått så er den driveren kun ment for 64 bit. 5668483[/snapback] Vi har 32bit utagaven her. Det er 2stk driver i pakken en til 64 og en til 32. Dette er også beskrevet i veiledningen fra ati. Men det er seriøst no go! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ahh... ok... kan hende selve driveren er "inkorporert" i Vista? Fordi jeg prøvde den selv, men den nekta å installere. ellers så kanskje den sjekker hvilken rev du kjører av OS'et før du får lov å installere? Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Ahh... ok... kan hende selve driveren er "inkorporert" i Vista?Fordi jeg prøvde den selv, men den nekta å installere. ellers så kanskje den sjekker hvilken rev du kjører av OS'et før du får lov å installere? 5669164[/snapback] Hvis du leser instruksjonene fra ati så er det meningen du skal pakke de ut og installere dem manuellt! den automatikken funka ikke her heller.... Men Vista kjenner definitivt ikke igjen det skjermkortet...så det var litt disapointing.... Flere tips...anyone? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tror ikke ATi har kommet med en oppdatert driver for den siste "byggen" av Windows Vista. Tester den med et nVidia kort med nyeste nVidia driver, det fungerer uten problemer! For de av dere som har tilgang på denne beta-versjonen av Vista, og har et nvidia grafikkort, her er en link til driveren... http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_87.15.html Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Tror ikke ATi har kommet med en oppdatert driver for den siste "byggen" av Windows Vista. Tester den med et nVidia kort med nyeste nVidia driver, det fungerer uten problemer! For de av dere som har tilgang på denne beta-versjonen av Vista, og har et nvidia grafikkort, her er en link til driveren... http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_87.15.html 5670830[/snapback] Skulle ike tro så mye hadde endret seg...men det har tydeligvis det siden current ati driver er for den forrige "byggen". Får vel bare vente da og se om ati slipper noe nytt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå