Gå til innhold

Er du Seinfeld fan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvom det er en sykt bra serie vil jeg rangere den under Friends. På en sterk andreplass, altså. :)

5682014[/snapback]

 

Det som er så bra med Seinfield er at man slipper all sentimentaliteten og sippinga. Friends har hatt sine morsomme øyeblikk, men det blir altfor mye tårer og følelser at det nesten blir litt småkvalmt og flaut. Hvorfor ødelegge en såpass kul karakter som Chandler feks.? De fleste amerikanske sit-com har for mye innslag av sipping og moral til at det blir ordentlig morsomt. Det slipper man i Seinfield.

 

I Seinfield døde jo forloveden til George. Hvordan reagerer de? Jo: "Kjipt. La oss stikke på kafeen." Det er morsomt det :)

Lenke til kommentar

I tillegg har Friends den faktoren at "har du sett en episode, har du sett alle". Seinfeld har i det minste litt originalitet, og selv om at vi vet at Kramer er en helsprø person(lighet), klarer vi sjelden å se for oss hva han kommer til å gjøre i neste episode.

Det er problemet i Friends. Det er bare alt for likt, og one-linerne i serien der er bare forskjellige vrier på de som ble sagt episoden før.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Beste er jo hvordan forloveden til George dør.

5683774[/snapback]

 

Hehe, genialt med de konvolutene. Kun fordi George var gjerrig og ville ha de billigste.

5683797[/snapback]

 

Ah, dere mener...

 

Når hun skal sleike igjen alle de konvoluttene, så viser det seg at klisteret der er giftig? Synes å huske at det var noe sånn. :hmm:

 

 

EDIT: Genial, den episoden når en av de milliarder av kjærester av Seinfeld åpner døra for å se George som nettopp har kommet ut av dusjen (cold-water-weeney).

 

Newman er forresten også en konge! :!:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Kan jo rangere de faste karakterene når jeg først er igang:

 

1. George (Frustrert og hissig liten type som juger hele tida.)

2. Kramer (Litt av en spesiel type. Har alltid et sykt påfunn eller en merkelig ide)

3. Jerry (Har alltid en vittig kommentar til de spesielle personene som omringer han.)

4. Elaine (En av de få morsomme kvinnelige karakterer her i verden.)

Lenke til kommentar
Beste er jo hvordan forloveden til George dør.

5683774[/snapback]

 

Hehe, genialt med de konvolutene. Kun fordi George var gjerrig og ville ha de billigste.

5683797[/snapback]

 

Ah, dere mener...

 

Når hun skal sleike igjen alle de konvoluttene, så viser det seg at klisteret der er giftig? Synes å huske at det var noe sånn. :hmm:

 

 

EDIT: Genial, den episoden når en av de milliarder av kjærester av Seinfeld åpner døra for å se George som nettopp har kommet ut av dusjen (cold-water-weeney).

 

Newman er forresten også en konge! :!:

5683806[/snapback]

 

Tenker du på "Shrinkage" (tror det var navnet på episoden) episoden i sesong 5, tror jeg det er. Isåfall så er det en fantastisk episode. Sett den en del ganger, men ler like godt hver gang

Lenke til kommentar
Er fan, ja. "The Soup Nazi" er favorittepisoden vil jeg tro. Liker George og Kramer best etter alle de tåpelig geniale episodene de kommer seg opp i. :)

5682014[/snapback]

 

I hvilken sesong er denne? :)

5682738[/snapback]

 

Jeg tror det er sesong 7 (eller 8?). Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar

Noen som har sett noe på "Curb Your Enthusiasm"? Serien som er omhandler bare george karakteren, spilt av Larry David (som karakteren også er basert på). Veldig anderledes enn Seinfeld da, ikke studio innspilt f.eks. Ved første øyekast ser man kanskje ikke noen likheter i det hele tatt med Seinfeld, men når man kommer litt dypere i det ser man at den samme geniale humoren er tilbake.

Lenke til kommentar
[iC,01/03-2006 : 15:41]

EDIT: Genial, den episoden når en av de milliarder av kjærester av Seinfeld åpner døra for å se George som nettopp har kommet ut av dusjen (cold-water-weeney).

 

Newman er forresten også en konge! :!:

5683806[/snapback]

 

Tenker du på når han har vært å badet?

 

Hvis du mener den episoden så ville jeg bare si at denne episoden heter "The Hamptons" og er i sesong 5, eipsode 21.

 

Topic:

 

Jeg har sett omtrent alle Seinfeld episodene flere ganger og blir aldri lei. Hele min familie elsker det og det gjør det lettere når man skal se på tv:P

 

Har 1-6 på DVD, men har også alle på pc'en, men dette er ikke noe vi skal snakke om.

 

Jeg klarer egentlig ikke finne en favoritt. Syns egentlig alle er morsomme og kule på sin måte.

 

Noen som er har sett "The Voice" episoden? Det er episode 2 i sesong 9.

Ultra bra episode. "Heeelloooooo"

 

- Sjefen til George: George, you're not really handicap are you?

- George: I've had my difficulties!

Endret av ThaMezzy
Lenke til kommentar

Michael Richards aka Cosmo Kramer:

 

Richards er kjent for sin fysiske humor. Det sies at da han var barn pleide han å falle om, og sykle inn i lyktestolper for å få kameratene til å le. Richards har vunnet tre Emmy-priser i sin rolle som Kramer. :w00t:

 

Han høre tøff ut i virkelighehten å ;)

Lenke til kommentar

Seinfeld er bra. Har Akkurat sittet og sett 4 episoder :)

Men det skal da sies at Seinfeld er langt ifra den beste sitcomen noensinne. Scrubs og arrested development er langt lant bedre, men med tanke på hvor gammelt seinfeld er det grusomt bra.

 

Og folk som velger Kongen av Queens, Friends, Joey, Will and Grace. Forran Seinfeld burde hatt nakkeskudd.

 

Dette er ikke min mening, det er fakta :thumbup:

Lenke til kommentar

seinfeldt er helt genialt! er helt enig det... men man må huske at det ble aldri helt genialt før ca. 3 sesong.. slik var det hvertfall for meg!! fett hvis andre syntes det var dødskult fra starten... men jeg skjønte ikke helt hvilket potensiale showet hadde før det kom så langt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...