eternal Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har et Asus A7N8X Deluxe og et Asus A7N8X-VM (IGP) hovedkort. Deluxe kortet bruker award bios, mens VM kortet bruker en elendig AMI bios brikke. For å få Deluxe kortet på fotet igjen etter en korrupt bios, tenkte jeg å bruke VM kortet til å hotflashe. Selve bios brikkene er kompatible, det vet jeg da jeg i skrivende stud kjører en VM-BIOS på bios brikken fra Deluxe kortet, i VM kortet. Men på AMI biosen på VM kortet er man nødt til å bruke AFUDOS flasheprogram. Når jeg prøver å force en Deluxe-bios på brikken med dette programmet, er det nekt pga. checksummen ikke stemmer overens. Har ikke funnet en force kommando som funker. Har også forsøkt Winflash, flashing i windows, men den nekter også. Jeg trenger altså å få et kompatibelt flasheprogram til å drite i alle sikkerhetsprosedyrer og bare holde kjeft å gjøre som den blir bedt om - programmere noen binære tallrekker på bios brikken uten å legge seg opp i hva det er. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Ikke en kjeft som har vært med på dette før? ikke noe forslag engang? Lenke til kommentar
K4F Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 lurer på det samme selv Lenke til kommentar
enl Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Når man hot-flasher, bør man benytte hovedkort av samme type, men hvis BIOS-brikkene fungerer på tvers av hovedkortene, burde det ikke være noe problem. Husker jeg skulle flashe en eldre Olivetti PC for noen år siden. Var helt sikker på at jeg hadde skaffet riktig BIOS, men programmet sa at det var feil fil. Alikevel forcet jeg flashing...og hovedkortet ble ubrukelig. 1500 lapper ut av vinduet Har ikke brukt afudos noe særlig, men du kan jo sjekke om det er noen brytere du kan legge til som forcer flashing. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 http://www.bleedinedge.com/guides/p4c800e_...533_mod_02.html skal se om dette funker for meg. k4f du kan jo og teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå