kikkian Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 hei kloke hoder... Akkurat bygget ny PC, og fått inn Win XP pro. Problemet er at jeg får limited or no connectivity når jeg stikker i nettverkskabelen. Det har ingenting med kabel, modem (kabelmodem type Motorola fra UPC) å gjøre, siden jeg bruker det på laptopen nå... Noen ideer? Hovedkortet (med innebygd nettverkskort) er av typen Asus A8N32 Sli Deluxe Kikkian Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Problemet: Din PC mottar ikke IP fra ruter. Evt. så er det maskinen som nekter å motta IP'en. Potensielle løsninger: -Reinstallere nettverkskort på PCen -Sette fast IP og gateway -Resette IP lease og lease memmory i ruteren EDIT: Det hovedkortet har forresten 2 gigabit kontakter. Skjer det samme på begge nettverkskortene? (de er drevet at to helt forskjellige typer nettverkschipper). Det er vel hovedsakelig det jeg vil annbefale så lenge det er minste n annen maskin på nettverket som fungerer via ruteren din som du er tilkoblet. -Stigma Endret 26. februar 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå