Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt aksesspunkt med dekning i hele huset

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et 3com aksesspunkt som er ufatterlig svakt. Jeg har ikke signaler når jeg sitter i stua selv om aksesspunktet står på et rom 5 meter unna med kun en tredør i mellom.

Derfor skal jeg nå kjøpe meg et nytt og bedre akesesspunkt, noe av litt kvalitet som kan gi stabilt internett helst rundt i hele huset.

Det finnes så mange forskjellige aksesspunkt så er veldig interessert i tips fra folka her! :thumbup:

-Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke signaler når jeg sitter i stua selv om aksesspunktet står på et rom 5 meter unna med kun en tredør i mellom.

5667866[/snapback]

Er det murvegger?

Har du forsøkt å bytte kanal på aksesspunktet?

5668008[/snapback]

Nei det er trevegger. Bytta kanal fra 11 til 3 og dette kan ha hjulpet noe, men likevel ikke nok. Skal ha meg nytt aksesspunkt uansett :D

Lenke til kommentar
Om du kjøper deg en Linksys WRT54GX med SRX får du mye bedre dekning, selv uten å ha SRX på klientkortene, selv om det vil hjelpe enda mer.

5670000[/snapback]

Takker for tipset! Har nå bestilt en slik :)

Det er tre laptoper i huset og alle har innebgyde nettverkskort, men håper den gir bra rekkevidde selv om vi har "normale" nettverkskort og ikke disse spesielle Linksys kortene..?

Lenke til kommentar
Alternativt: Linksys wrt54gs med sveasoft eller openWRT firmware. Da kan du trøkke opp utgangseffekten fra 28 til hele 251mw. Tror ikke det er helt lovlig, men det funker i alle fall som snus for meg.

5670609[/snapback]

Men dette går altså ikke på vLinksys Linksys WRT54GX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...