anaconda Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei! Kjøpte Logitech Z-5500 før jul og har vært veldig fornøyd med anlegget. Det beste anlegget jeg har hatt. Men det smeller ganske ofte i høyttalerene. Slik har det vært siden jeg kjøpte det. Hva kan være grunnen til det? Før dette hadde jeg et dyrere anlegg med forsterker fra Onkyo og PSB høyttalere. Aldri noe smell. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Kommer det i sammenheng med f.eks at andre elektriske komponenter slås av/på i huset ? mange andre som har problem med akkurat dette også! Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Når kommer smellene? Hvilken sammenheng? Lenke til kommentar
misterpogo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 har samme anlegg. Skjer samtidig som motoren i kjøleskapet drar igang Lenke til kommentar
sirkillalot Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 høres ut som et problem med jordingen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 jeg har selv problemer med at jeg knepper/smeller når noen slår på lyset i matboden her i kjelleren.. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hender det er ett lite smell/knepp i forsterkeren når jeg skrur på et lys her oppe, men ellers så hører jeg aldri noe av det.. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Samma problem jeg, men da jeg hadde med høyttalerne til en kamerat var de stille som bara det. Har hatt besøk av en elektrikker og han fikk litt sjokk. Men det elektriske i min leilgihet er jo helt på trynet så jeg håper bare at når elektrikeren har fått fiksa alt han skal så blir det bedere. Han har fiksa litt på ting og tang og byttet ut noen lysstoffrør o.s.v og jeg vil si at "smellene" er redusert med 50% og at de er ikke like høye. Glede seg til han får fikset resten edit: Bor i blokk og av og til så kommer det "smell" uten at jeg skrur av og på lys eller andre ting, da sa jeg til elektrikern: Nå skrur de vel på et lysstoffrør hos naboen. Da sa han: Ja det er meget mulig. Endret 27. februar 2006 av Goodall Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Har akkurat samme promlem her.. har også Z-5500.. når jeg setter på lyset ute på terassen så smeller.. samme når jeg setter på skrivebords lampa.. men da smeller det ikke fult så høyt.. men dette er vel ikke noe "farlig" dette? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Your Z-5500 System makes a popping or humming sound when other high powered electrical devices in your household are switched on or off. Possible reasons: a) High-powered electrical devices: If you are using other high powered devices on the same electrical circuit, they may cause a popping sound when switched on or off. Examples of such devices include: microwave ovens, halogen lamps, power tools, refrigerators, etc. The popping effect depends largely from the way your home electrical circuits are set and protected against electrical spikes. b) Electric polarity: As with your computer, your speaker system must be properly plugged into a polarized power outlet. In many countries the electrical power grid is polarized. In these countries, the power plugs are designed so they can be inserted into the wall socket in one single direction only (in the US, for example, one of the plug blades is larger than the other). If your wall outlets do not have polarized plugs and you are using adapters to plug these power cords into the wall, it is possible that the polarity of either your computer or your speaker system has been reversed, causing a humming noise to be produced. This case is found in some older homes or in countries (many in Europe) where wall sockets are not polarized. Solutions: a) Most homes have different, separated and protected power circuits. Due to the layout of these systems, one circuit may experience the popping issue while the other circuit will not. You can test this by plugging your speaker system onto another circuit simply using an extension cable. You may also try to use a power filter (available in electrical shops) to put in between your electrical power system and your speaker set to eliminate power spikes and electrical noise on your power circuit. For best results, the filter must be a true inductive AC line filter with pie network. b) To solve the problem, remove the power plug from the wall outlet, rotate the plug 180°, and re-insert it into the wall. Try this for your speaker system power cord, your computer power cord, or both. You may be able to find a combination that will reduce the popping or humming noise. c) Should the solutions above not solve your issue, please contact Logitech customer support for further assistance. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå