Richard87 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg holder pa med og lage et lite program i NetBeans(Sisteversjon), og har lagt ett nytt prosjekt, med en vanlig Main classe, og frmMain som er et JFrame. Problemet er at nar jeg trykker pa Compile(F11, Build main project), dereter pa Run Main project, sa starter prosjektet, men det avslyttes umiddelbart, og jeg far ikke sjans til og teste noe som helst. Noen som har en ide om hvorfor det ikke virker? PS. Jeg har satt det aktuelle prosjektet til Main Project... Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg holder pa med og lage et lite program i NetBeans(Sisteversjon), og har lagt ett nytt prosjekt, med en vanlig Main classe, og frmMain som er et JFrame. Problemet er at nar jeg trykker pa Compile(F11, Build main project), dereter pa Run Main project, sa starter prosjektet, men det avslyttes umiddelbart, og jeg far ikke sjans til og teste noe som helst. Noen som har en ide om hvorfor det ikke virker? PS. Jeg har satt det aktuelle prosjektet til Main Project... 5667730[/snapback] Kan hende det er en feil i koden som gjør det... Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 det eneste jeg har laget en procedyre.. eneste nar jeg klikker pa JButton1, sa skal den endre teksten fra Test til Testing... thats it. Hvorfor far jeg ikke testet noe? hva gjor dere nar dere lager et nytt prosjekt med GUI? Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 det eneste jeg har laget en procedyre.. eneste nar jeg klikker pa JButton1, sa skal den endre teksten fra Test til Testing... thats it. Hvorfor far jeg ikke testet noe? hva gjor dere nar dere lager et nytt prosjekt med GUI? 5670709[/snapback] Hvis du sender meg koden kan jeg prøve å sjekke den, kanskje jeg skjønner problemet ditt da. Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 OK, her er koden... Jeg tipper det er fordi jeg ikke har gitt beskjed om at programmet skal vente pa 'User Input' for det avsluttes(dvs, ikke avsluttes automatisk) hvordan gjor jeg det? {Main.Java} /* * Main.java * * Created on February 26, 2006, 11:11 AM * * To change this template, choose Tools | Template Manager * and open the template in the editor. */ package prixmat; /** * * @author Richard */ public class Main { /** Creates a new instance of Main */ public Main() { } /** * @param args the command line arguments */ public static void main(String[] args) { // TODO code application logic here } } {frmMain.java} /* * frmMain.java * * Created on February 26, 2006, 11:38 AM */ package prixmat; import java.awt.BorderLayout; import javax.swing.ImageIcon; /** * * @author Richard */ public class frmMain extends javax.swing.JFrame implements java.awt.event.MouseListener { /** Creates new form frmMain */ public frmMain() { initComponents(); jLabel1.setLayout(new BorderLayout()); javax.swing.JLabel lblBilde = new javax.swing.JLabel(new ImageIcon("prix.GIF")); jLabel1.add (lblBilde, BorderLayout.SOUTH); } /** This method is called from within the constructor to * initialize the form. * WARNING: Do NOT modify this code. The content of this method is * always regenerated by the Form Editor. */ // <editor-fold defaultstate="collapsed" desc=" Generated Code "> private void initComponents() { javax.swing.JButton jButton1; javax.swing.JLabel jLabel1; jLabel1 = new javax.swing.JLabel(); jButton1 = new javax.swing.JButton(); setDefaultCloseOperation(javax.swing.WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE); jLabel1.setText("jLabel1"); jButton1.setText("jButton1"); jButton1.addMouseListener(this); org.jdesktop.layout.GroupLayout layout = new org.jdesktop.layout.GroupLayout(getContentPane()); getContentPane().setLayout(layout); layout.setHorizontalGroup( layout.createParallelGroup(org.jdesktop.layout.GroupLayout.LEADING) .add(layout.createSequentialGroup() .add(106, 106, 106) .add(jButton1) .addContainerGap(341, Short.MAX_VALUE)) .add(org.jdesktop.layout.GroupLayout.TRAILING, layout.createSequentialGroup() .addContainerGap(64, Short.MAX_VALUE) .add(jLabel1, org.jdesktop.layout.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 446, org.jdesktop.layout.GroupLayout.PREFERRED_SIZE) .addContainerGap()) ); layout.setVerticalGroup( layout.createParallelGroup(org.jdesktop.layout.GroupLayout.LEADING) .add(layout.createSequentialGroup() .add(28, 28, 28) .add(jLabel1, org.jdesktop.layout.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 322, org.jdesktop.layout.GroupLayout.PREFERRED_SIZE) .add(17, 17, 17) .add(jButton1) .addContainerGap(74, Short.MAX_VALUE)) ); pack(); } // Code for dispatching events from components to event handlers. public void mouseClicked(java.awt.event.MouseEvent evt) { // WARNING: Variable jButton1 should not be declared as local in initComponents() as long as // Forms property 'Listener Generation Style' is set to 'Main Class' or 'One Inner Class'. // Check the values set in components 'Use Local Variable' and // Forms 'Local Variables' and 'Listener Generation Style' properties. if (evt.getSource() == jButton1) { frmMain.this.jButton1MouseClicked(evt); } } public void mouseEntered(java.awt.event.MouseEvent evt) { } public void mouseExited(java.awt.event.MouseEvent evt) { } public void mousePressed(java.awt.event.MouseEvent evt) { } public void mouseReleased(java.awt.event.MouseEvent evt) { }// </editor-fold> private void jButton1MouseClicked(java.awt.event.MouseEvent evt) { // TODO add your handling code here: jButton1.setText("testing"); } /** * @param args the command line arguments */ public static void main(String args[]) { java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() { public void run() { new frmMain().setVisible(true); } }); } // Variables declaration - do not modify // End of variables declaration } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå