Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor ikke mer fart?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 10mbit linje som er koblet til en 54mbit g ruter.

Har også et pci g kort i pcèn, men får ikke mer en ca 3900 kbits.

Hvis jeg kobler en kabel i rutern til pcèn får jeg ca 8000kbits.

Kjører 64 bits kryptering....

Vet ikke helt hvorfor jeg ikke får mer hastighet, har ikke særlig lyst å strekke en nettverkskabel gjennom hele huset. Er det noen enkle knep som ka gjøres?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned en stor fil, f.eks en spilldemo fra ITavisen, eller overfør en fil over nettverket ditt til den trådløse maskinen. Regn ut hastigheten etter hvor lang tid det tar å overføre trådløst. Det nytter ikke med speedometere på trådløs tilkobling, forsinkelsen frem og tilbake gjør resultatene unøyaktige.

Lenke til kommentar
Last ned en stor fil, f.eks en spilldemo fra ITavisen, eller overfør en fil over nettverket ditt til den trådløse maskinen. Regn ut hastigheten etter hvor lang tid det tar å overføre trådløst. Det nytter ikke med speedometere på trådløs tilkobling, forsinkelsen frem og tilbake gjør resultatene unøyaktige.

5667846[/snapback]

Hmm.

Ble nesten 1000, merkelig.... Brukte Download acelerator, den laster jo ned fra 4 forskjellige plasser... Får ikke samme hastighet med dc++?

Lenke til kommentar

Jeg måler nøyaktig samme hastighet trådløst, kablet og uten router på min WRT54GS.

Routeren overfører i praksis inntil 14Mbit trådløst.

Hvis du har 48Mbit 'hastighet' på en 54Mbit router, er ikke signal/støyforholdet godt nok.

Anbefaler at du pinger routeren for å se om det er forsinkelse på trådløsbiten.

(PING 192.168.1.1 -T) Her bør du måle 1ms hvis linken er god, men 1-2ms er greit.

Lenke til kommentar

hmm..

jeg prøvde her hjemme hos meg å pinge, og etter det jeg vet, så er det 54Mbps router som er her. (jeg bor hos en vertsfamilie)

og jeg fikk et gjennomsnitt på 2ms, de fire testene var på 4,3,2,3 ms...

hørtes ikke bra ut...

(men de kjøper bare billigdrit uansett)

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...