Gå til innhold

Windows på trynet med sp2

Anbefalte innlegg

Hei

For litt siden, så installerte jeg sp2 på en lovlig versjon av windows. Da jeg hadde restartet, gikk alt ekstremt sakte selv om cpu bruk lå på bare rundt 2%. Jeg restartet igjen, og tingene ble raske igjen, men nå får jeg ingenting opp i min datamaskin, bare en sånn lommelyktanimasjon, og windows update bare låser seg og windows sin oppførsel virker egentlig litt på trynet.

Endret av Pentimuml
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da mått du ha gjort noe galt under installasjonen av Sp2, for den oppfører seg aldri sånn til meg. Heller ingen av de andre maskinene i huset med Sp2 på oppfører seg slik du viser til. Reinstallerte XP på en pc som jeg har/skal gi bort, der var Sp2 integrert, og der har det aldri vært problemer iallefall. Har ikke hatt problemer hvis jeg har installert WinXP først og Sp2 etterpå heller. Feilen ligger åpenbart hos deg. Heller ingen av maskinene på jobb som det er installert XP+Sp2 på har det vært problemer med.

Lenke til kommentar

Instiktet forteller meg at dette er heller et brukerproblem enn at det skulle hjelpe med en ny versjon av XP. Mange som påstår at det oppstår mindre problemer når SP2 er integrert i installasjonen, men jeg har litt problemer med å akseptere dette, nettopp fordi det alltid fungerer når jeg gjør det selv.

Spørsmål til trådstarter: Var dette en helt ny installasjon av XP? Altså format c: og the whole schebang? Hva med drivere? Har du installert disse i etterkant?

Lenke til kommentar
fant nå også ut at hver gang jeg prøver å åpne min datamaskin, så begynner update.exe og svchost å misbruke cpu

5667874[/snapback]

update.exe kan være så mangt, finnes flere virus og spyware som bruker dette navnet.

SP2-installasjon blir ofte lite velykket på maskiner som inneholder masse søppel og virus, da vil det stort sett bare bli rot.

har selv innstallert SP2 på hundrevis av maskiner og dette er min erfaring.

Lenke til kommentar

Allerede her og nå, tror jeg vi kan fastslå at dette problemet ligger hos brukeren, ikke i Windows. PUNKTUM. Service Pack skal helst installeres rett etter installasjonen av Windows eller ha den integrert på Windows cd`en.

Hva problemet er? tja, det var det da. Du er helt sikker på at det ikke er noe i oppstarten som driver å sinker maskina di da?

sjekk msconfig. Der ligger det sikkert mye rart som bugger litt.

Ellers kan du jo prøve å slå av brannmuren i XP og se om det hjelper.

Lykke til.

Lenke til kommentar
aha... Men jeg tror maskinen min er ganske ren. ar en haug med renseprogrammer som jeg bruker og oppdaterer flittig

5667976[/snapback]

Ja Pentimuml , det er åpenbart at renseprogrammene renser så godt at, sitat start: men nå får jeg ingenting opp i min datamaskin, bare en sånn lommelyktanimasjon, og windows update bare låser seg og windows sin oppførsel virker egentlig litt på trynet:sitat slutt.

For at, Sp2 skal ikke skape problemer av den type, som du nå har, og siden den ble installert for litt siden som du sier. Riktig nok er ikke lett å alltid lykkes med en slik installasjon uten små feil men ikke i den omfang som du har fatt. Om sp2 er integrert eller ikke i installasjon betyr ikke mye.(du har brukt selfølgelig noe form for sikkerhet all den tiden uten sp2, eller..?)

Og dog med respekt, er ikke sikker om hvordan du bruker de rense programmene, men man skal være godt klar over hva man tillater dem til å fjerne og ikke. Så jeg velger å tro at du har fjernet mer enn det er nødvendig.

Ellers du har en brannmur som er ikke konfigurert riktig. Uansett om du velger ny installasjon eller prøve å fixe problemene, så ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...