Gå til innhold

Nytt kamera. Kompakt, min 6mpx, 3xzoom

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter et kompakt digitalkamera.

Hadde et Casio Exilim S2 i flere år. Var svært fornøyd med dette kameraet,

men 2 megapiksler og mangel på zoom holder ikke lenger i dagens verden.

Mine "krav":

- Svært kompakt

- Uten den typiske "plastikkfølelsen" man får ved endel billigkamera.

- Minimum 3 x optisk zoom, gjerne mer men skal ikke gå utover størrelsen.

- Minimum 6 megapiksler

- Oppladbare batteri. Gjerne egne AA batteri som kan lades både gjennom USB kabel og med egen lader.

- Ser gjerne at kamereat kun trenger en USB kabel til å overføre filer og dermed at jeg slipper å benytte en dockingstation.

- Min. 1,5" skjerm

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basert på egne erfaringer og valg anbefaller jeg at du tar en titt på Pentax sin Optio S - serie (S5n , S5z, S6) - solide, små kameraer laget i aluminium. Lekre og tar ok->bra bilder. Hadde et S4i før, og var strålende fornøyd med størrelse og hastighet. Hastigheten til S6 er dessverre ikke like bra (mer gjennomsnittlig).

Endte selv opp med et Cannon IXUS 750 som riktignok er en del større enn Pentax sine minikameraer, men det starter raskere og tar "bedre" bilder for mine behov.

Tenk gjennom hva du skal bruke det til, og slå på tråden til FotoVideo i Oslo - de bør kunne hjelpe deg videre.

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale aa ta en titt paa Panasonic sin FX, LZ og LS-serie. Dette er fantastiske kamera som vil foelge deg overalt og som har knall bildekvalitet. Jeg var storfornoeyd med min FX7 frem til jeg solgte den til min soester grunnet overgang til speilrefleks, og hun er i dag kjempefornoeyd.

Farfar har pentax opti S (vet ikke hvilken, men en relativt nylig en), og jeg liker bildene paa mitt bedre, og faar bedre grep med Panasonicen (kan dog vaere vane...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...