rønning Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei! Er helt ny når det gjelder videoredigering, så trenger litt hjelp. Bruker Adobe Premiere Pro. Jeg skal lage noe som ligner på det de f.eks. bruker i nyhetene der vi ser et stort bilde fra studio på en bakgrunn, og i tillegg ser man et lite bilde av en reporter e.l. f.eks oppe i venstre hjørne. Hvordan skal jeg gå frem for å gjøre dette? Har lett i hjelp, men finner ikke ut. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 For å gjere dette bruker du Motion, som ligg i Effect Controls. Plasser klippet av reporteren e.l. som skal vere i hjørnet i eit videospor over studiobiletet, merk det og gå inn i Effect Controls. Under Motion justerer du på Scale og Position slik du vil ha det. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 En annen lett måte å gjøre dette på er å klikke på bildet, dra det litt til siden og så dra i hjørenen på bildet. På denne måten skalerer du bildet til riktig størrelse og posisjon slik du vil ha det. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 takk for rakst svar. Var akkurat slik jeg tenkte meg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå