Gå til innhold

Komplett litt treige nå eller?

Anbefalte innlegg

Kor lang tid er det på Komplett no? Har på følelsen at det er lang. Noken venner av meg bestilte for 1.5 veke sida og enda ikkje blitt sendt, og det var på lager. Det var 2 små skjermkort som skulle sendes...

Kan vel sikkert ta 2-3 veker for meg som nesten bestilte ny pc...

Liten og kjapp er kanskje like greitt som STOR OG SLAPP? eller?

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-20 10:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk bestilte hos dem på torsdag(i går, 19.9). Gikk ikke mange timer før det lå på plukkliste. Så fikk jeg plutselig en sendingsbekreftelse senere på torsdagskvelden. Syntes det gikk fort. Sjekket pakkespor i formiddag, var kommet til Oslo da. Wrooom, her går det unna.

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-09-20 13:57 ]

Lenke til kommentar

Ja, hadde en kompis som ringte angående en bestilling, og han fikk en beklagelse - de hadde drevet å omorganisert (muligens ennå?) - og det hadde visst ikke gått halvparten så smertefritt som de hadde håpet på..

Har selv en disk inne til rep som de mottok på mandag, hakke hørt noe fra dem ennå etter det, men har i hvertfall forståelse :smile:

Lenke til kommentar

Ok. "Bra" å høre at jeg ikke er den eneste.

Jeg har bestillt varer fra Komplett ni ganger før, og hver gang har de sendt varene dagen etter at jeg la inn bestillingen. Ikke hatt noen problemer med dem heller.

Nå la jeg inn en bestilling den 17.09, og ordren er forsatt åpen. Og nå er det jo helg, så da skjer det vel ikke noe før til uka...

Alle varene jeg bestillte er på lager, forresten.

Men som dere sier, så driver de visst å oppgraderer lager-systemet sitt eller noe sånt. Men det har de jo gjort helt siden fellesferien. :???:

Bare å vente tålmodig da... :sad:

Lenke til kommentar

Samme her. Jeg ringte på mandag for å høre etter. Tenkte bestille ifra noen andre. F. Eks flexi-data... men det viser seg at få andre webshoper som tilsynelatende har samme vareutvalg som komplett har eget lager. De bestiller faktisk ifra komplett/norek/norkom, noe som tilsier akkurat like lang leveringstid og lengre om jeg hadde gått via en mellommann. Alle opplever treg levering ifra komplett for tiden.

Og, ja, det er pga deres nye system. De skal bli bedre, og kommer sikkert til å være raskere når de har det nye systemet igang og alle rutiner på plass. Det betviler jeg ikke :smile:

Lenke til kommentar

Bestilte noen nettverkskort der selv den 08.09.2002 men de står forsatt som åpne orde. Kortene var "bekreftet" skulle ankomme 13 09, men det har nå blitt forskjøvet til 20. Men det er jo egentlig idag det da! Jaja..men pxe rom'en kommer visst ikke før 30.09 og det var jo egentlig den som var "bekreftet" den 13. På bestillingsdagen stod det jo at de hadde kortene på leger. Ser at kortene skal ankomme 20.09 22002.09.20 ..hehe ja det står det! 22002. Det var jo en stund til da..Jaja, det kommer vel engang.

Lenke til kommentar

bestilte varer for en tid tilbake (7/9) og alt skulle være inne den 12/9. men ikke før idag 20/9 03:41 (hmm, nattarbeid), ble pakka sendt.

tar sin tid, men de klager på at de jobber med å omorganisere lageret.

når man vil ha pakke fort, så kan man bruke http://www.itbutikken.no, bestilte cd'er på natt til tirsdag, og på onsdag fikk jeg levert dem hjem på døra, 36timer. DET er kjapt. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 16:19, skrev kjello2:

Samme her. Jeg ringte på mandag for å høre etter. Tenkte bestille ifra noen andre. F. Eks flexi-data... men det viser seg at få andre webshoper som tilsynelatende har samme vareutvalg som komplett har eget lager. De bestiller faktisk ifra komplett/norek/norkom, noe som tilsier akkurat like lang leveringstid og lengre om jeg hadde gått via en mellommann. Alle opplever treg levering ifra komplett for tiden.

Og, ja, det er pga deres nye system. De skal bli bedre, og kommer sikkert til å være raskere når de har det nye systemet igang og alle rutiner på plass. Det betviler jeg ikke :smile:

Flexi-data kjøper av norkom ja, samme gjer komplett...

Men komplett sitt lager som er suger hest no.

Gadd ikkje vente lenger og bestilte av flexi no. fa3n om eg gadder og vente på att disse somlekoppene skal få ut fingern fra piiip og tafse pakka avgårde.

Hadde bestilt av mpx om dei hadde hatt eit bra lydkort inne!

Lenke til kommentar

Men hva kommer det av egentelig, at de er så trege nå?

Er data systemet deres helt nede eller? Jeg mener, det er vel ikke stor forskjell fra før sommeren;

- de får en bestilling, alle varene er på lager, varene plukkes, pakkes og sendes.

-Når de klarte dét samme dagen de fikk ordren med det gamle systemet(så lenge varene var inne på lager), burde vel ikke det nye systemet forsinke dem flere dager, opptil en uke i forhold?

Jeg mener, det rent fysiske arbeidet med å finne og pakke varene tar vel ikke noe lengre tid?

(jeg har ikke peiling på lager/logistikk programvare, men...)

Lenke til kommentar

De er treige ja. Bestilte varer den 10.09.02. Får vel pakken over helga og da har det gått 2 uker. Fin måte å skaffe seg kunder på må jeg si.

Men jeg har bestilt mye fra komplett tidligere, aldri vært noe tull.

Den er innleveringsregistrert på posten. Får bare håpe at posten ikke er treige nå da.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Det stemmer for mange av ordrene mine. Men no har eg avbesilt av dei ( som sagt? ) og bestilt av flexi-data.

Før har eg til og med fått brukt skjermkort, som var defekt, og kordan eg merka det? ... hmm kaffe flekker i manualen + at den var bretta og herja med.

Og når eg spelte Open GL spel så var det mange buggy striper osv...

Edit: 2 ganger for samme stavefeil... og finne sikkert fleire her.... bør vel legge meg! | Enda ein feil... ****

AMD Athlon XP 1800+

Asus A7N266-C

Asus GeForce 3 Pure

512 Mb Apacer RAM

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-25 04:37 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-25 04:38 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-09-25 04:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 04:36, skrev Cornel:

Det stemmer for mange av ordrene mine...

Har hørt om flere tilfeller lik ditt, det merkelige er at jeg aldri har vært borti det selv enda. Har trossalt bestilt for rundt 63000,- kroner siden 2000.

Får håpe at jeg slipper å få et slikt inntrykk av komplett da mine erfaringer som sagt er kun gode, med unntak av 2 treige leveranser (har enda en pakke i posten nå som har vært aktiv i en uke med alle varer på lager).

Men hvis får jeg brukte varer (med kaffesøl osv.), blir det ikke handlet noenting derfra etterpå... så sant jeg ikke bestiller demovarer da.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 04:56, skrev Sveinl:

Quote:

Den 2002-09-25 04:36, skrev Cornel:

Det stemmer for mange av ordrene mine...

Har hørt om flere tilfeller lik ditt, det merkelige er at jeg aldri har vært borti det selv enda. Har trossalt bestilt for rundt 63000,- kroner siden 2000.

Får håpe at jeg slipper å få et slikt inntrykk av komplett da mine erfaringer som sagt er kun gode, med unntak av 2 treige leveranser (har enda en pakke i posten nå som har vært aktiv i en uke med alle varer på lager).

Men hvis får jeg brukte varer (med kaffesøl osv.), blir det ikke handlet noenting derfra etterpå... så sant jeg ikke bestiller demovarer da.

Sveinl.

Har svidd av 30.000 kr på komplett sida nyttår... bra det... og meir på andre webshops til sammen (seff ikkje alle delene til meg da men alikavel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...