phenomenon Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Får hverken brent eller lagt til Kent i samlingen min på harddisken pga deres "beskyttelse", hva gjør jeg?! (for uten kanskje å drite i hele cd'en...) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 brudd på retningslinjene fjernet. -moderator yummy- [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-09-20 16:27 ] Lenke til kommentar
BumpyKnuckles Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 brudd på retningslinjene fjernet. -moderator yummy- [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-09-20 16:27 ] Lenke til kommentar
tdgu Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 brudd på retningslinjene fjernet. -moderator yummy- [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-09-20 16:27 ] Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Dette er ikke lovlig i hht. retningslinjene der operasjoner som produsenten av enheten (her cd'en) ikke bifaller / godkjenner, ikke skal kunne utredes. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 I følge norsk lov har man lov til å kopiere musikk til "privat bruk" (personlig, familie o.l. - kommer an på hvordan man tolker det) - hva privat bruk ER, er det ingen klar definisjon på, men noen går så langt som å inkludere venner... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 ...Men i følge forumets retningslinjer, skal men ikke komme med informasjon som kan føre til piratkopiering? Det er vel gjort i denne tråden. Jeg har med dette ikke sagt at forafatteren av tråden har tenkt å piratkopiere CDen. :smile: Lenke til kommentar
alos Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 det er jo ikke snakk om piratkopiereing her da, det er jo helt klart at han skal ha cd'n sin inn på datan for å slippe slitasje på orginal cd'n. Ikke no galt i denne diskusjonen da. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 HW.no retningslinjer lever _godt_ innenfor kantene av norsk lov og de er mye mer restrektive enn norsk lov er. Dette har de full rett til men da får de ikke forskjells-behandle folk og de må være konsekvente. Brenning av copyrighted cd = forbudt i forumet, enten det er data eller musikk. Samme hva norsk lov gir rom til. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Herregud altså.. det får være måte på pirat hysteri. Jeg har opplevet det samme selv, jeg kjøpte en cd og skulle kopiere den inn på pc'en for å konvertere til mp3 (Jeg hører nesten like mye på mp3 versjonene som jeg hører på cd'ene på anlegget mitt). Da det funket dårlig, ble jeg lettere forbannet, og bestemte meg for å sjekke saken. Det viste seg at fordi cd'ene som har denne beskyttelsen ikke kan kalles "cd" per definisjon, så vil plateselskapene være nødt til å erstatte den med en "ekte" cd til de kundene som klager. Det vil si at det finnes _alltid_ en versjon uten beskyttelsen. Gå tilbake til butikken, forklar situasjonen, og få en ordentlig cd. Det funket fint for meg på platekompaniet, lykke til! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 11:30, skrev PIIIpower:Brenning av copyrighted cd = forbudt i forumet, enten det er data eller musikk. Samme hva norsk lov gir rom til. Nei, informasjon som kan lede til piratvirksomhet er forbudt i forumet. (Hva nå det måtte være...) Det er stor forskjell på kopiering av datamaskinprogrammer og musikk/film. Les åndsverkslovens §12. Jeg finner det litt underlig at så mange forsvarer amerikanske plateselskaper som om de var barn i Afrika, og setter deres "rettigheter" over sine egne, som de ikke engang kjenner. LeD Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 11:08, skrev PIIIpower:Dette er ikke lovlig i hht. retningslinjene der operasjoner som produsenten av enheten (her cd'en) ikke bifaller / godkjenner, ikke skal kunne utredes. Nå kommer det litt ann på hva du mener... Phillips som har rettighetene på CD'en, bifaller ikke at man legger inn kopibeskyttelse på CD'er. De regner kopibeskyttelsen som en feil på platen, og man må jo kunne spørre om hvordan man løser en feil ? Lenke til kommentar
WRZ_rules Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 11:30, skrev PIIIpower:HW.no retningslinjer lever _godt_ innenfor kantene av norsk lov og de er mye mer restrektive enn norsk lov er. Dette har de full rett til men da får de ikke forskjells-behandle folk og de må være konsekvente. Brenning av copyrighted cd = forbudt i forumet, enten det er data eller musikk. Samme hva norsk lov gir rom til. I.m.o. er kverulering som dette mer ødeleggende/ forstyrrende for forumet en eller og annen tråd som kanskje ligger i grenseland for hva forumet ønsker /tilatter. Kan du/dere ikke bare ignorere slike tråder, så slipper du magesår og trådstarter får saklige løsningsorienterte svar istedet for surmaget vrøvel. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 med det nicket, wrz_rules, tar jeg det ikke alvorlig... og du representerer en trussel mot norsk lovgivning Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Ut ifra hva jeg kan lese/tyde i denne tråden, ser det faktisk ut som om PIIIpower må bite i gresset her. Og grunnlaget er: bedre argumentasjon fra de andre. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 12:48, skrev tZar:Nå kommer det litt ann på hva du mener...Phillips som har rettighetene på CD'en, bifaller ikke at man legger inn kopibeskyttelse på CD'er. De regner kopibeskyttelsen som en feil på platen, og man må jo kunne spørre om hvordan man løser en feil ? Det er forsåvidt riktig, Audio CD standarden er ganske nøye definert i ISO/IEC 908, som er en utvidelse av CD standarden ISO/IEC 10149, for at en optisk plate skal kunne betegnes som en cd må den følge disse standardene. Stort sett alle former for kopibeskyttelse inneholder avvik fra denne standarden (sånn som falske spor, garbage i TOC, corrupte data, fysiske unormaliteter, data i ulesbare sektorer osv...) Dersom en plate kommer merket med og har en av disse kopibeskyttelsene er det pr. definisjon feilvare som du egentlig skal kunne reklamere på. edit: feil 'img' tag... [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-09-20 14:36 ] Lenke til kommentar
WRZ_rules Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 13:07, skrev PIIIpower:med det nicket, wrz_rules, tar jeg det ikke alvorlig... og du representerer en trussel mot norsk lovgivning Jeg ber deg umiddelbart bevise eller sannsynliggjøre at jeg har brutt eller bryter norsk lov på et eller flere områder eller på noen måte er en trussel for denne. Hvis du ikke kan det ber jeg deg trekke beskyldningen tilbake og beklage. Mitt nick har overhode ingenting med warez å gjøre om det er det du hendtyder. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 La oss holde oss til temaet.. det må jo være utrolig irriterende for han som hadde et problem å måtte lese innlegg der kun 30% er relaterte til spørsmålet hans. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Denne tråden er på kanten til hva vi tillater. Holde dere vertfall til emnet i tråden. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Er så forbanna lei av alle dere wannabe moderatorer som alltid må komme med "dette er ikke lov her på forumet" blablabla. Kan dere ikke bare holde kjeft når det er ting som er på grensen, og heller bare sende en beskjed til en "virkelig" moderator, så kan de ta avgjørelsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg