Gå til innhold

FZ30 - bedre innstilling ved solnedgang/oppgang


Anbefalte innlegg

Leker meg litt med mutt nye kamera, og i går tok jeg en tur til Mølen igjen for å få med meg solnedgangen.

Det var utrolig fine farger på himmelen, men da jeg kom hjem og så bildene må jeg si at jeg ble noe skuffet. Fargene er ikke i nærheten en gang.

 

Hvordan kunne jeg fått bildene noe mørkere, og kraftigere farger enn det jeg fikk i går? Hvilke innstillinger er de beste å gjøre når man tar bilder av solnedgang eller soloppgang?

 

Prøvde også og ta bilder sent på kvelden, for å få med meg stjerneklar himmel. Prøvde ferdig programmet, men det funket ikke særlig, så endte opp med ISO 400 og 40-60 sekunders lukke tid. Likevel, ble skuffet der også. Noen som har noen gode tips rundt Panasonic FZ30 og bilder av stjernehimmel, eller er det ikke mulig med dette kameraet.

 

Legger ved noen bilder fra i går.....

 

post-46264-1140941105_thumb.jpg post-46264-1140941136_thumb.jpg

 

post-46264-1140941171_thumb.jpg post-46264-1140941191_thumb.jpg

 

post-46264-1140941215_thumb.jpg post-46264-1140941237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen tips? Vil det være lurt å bruke intense farger innstillingen? Eller reduserer det kvaliteten på bildet.

 

Hvilke blender og lukker innstillinger vil være best når det gjelder å få frem sterkere farger? Kan selvsagt bare teste, men med alle innstillingene som kan endres, kan jeg bruke lang tid på å finne det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...