myhken Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Leker meg litt med mutt nye kamera, og i går tok jeg en tur til Mølen igjen for å få med meg solnedgangen. Det var utrolig fine farger på himmelen, men da jeg kom hjem og så bildene må jeg si at jeg ble noe skuffet. Fargene er ikke i nærheten en gang. Hvordan kunne jeg fått bildene noe mørkere, og kraftigere farger enn det jeg fikk i går? Hvilke innstillinger er de beste å gjøre når man tar bilder av solnedgang eller soloppgang? Prøvde også og ta bilder sent på kvelden, for å få med meg stjerneklar himmel. Prøvde ferdig programmet, men det funket ikke særlig, så endte opp med ISO 400 og 40-60 sekunders lukke tid. Likevel, ble skuffet der også. Noen som har noen gode tips rundt Panasonic FZ30 og bilder av stjernehimmel, eller er det ikke mulig med dette kameraet. Legger ved noen bilder fra i går..... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Ingen som har noen tips? Vil det være lurt å bruke intense farger innstillingen? Eller reduserer det kvaliteten på bildet. Hvilke blender og lukker innstillinger vil være best når det gjelder å få frem sterkere farger? Kan selvsagt bare teste, men med alle innstillingene som kan endres, kan jeg bruke lang tid på å finne det ut. Lenke til kommentar
corre Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Tar du bilder av solnedgang så kan det være lurt å eksprimentere med både eksponering og hvitbalanse... Kommer du feks litt for sent til en fantastisk soloppgang kan du prøve å undereksponere bildet litt! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Takker for tipset, skal teste neste gang jeg tar bilder av solnedgang eller soloppgang Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Og så bør du sjekke tråden om HDR. Dette løser mange problemer med bilder som inneholder både en kraftig sol og mørkere omgivelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå