_K_M_K_ Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg har en PC jeg kjøpte på Netshop.no for en måneds tid siden, Hovedkort: Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4 Prosessor: Athlon 64, 4000+ Strømforsyning: Hiper Type-R strømforsyning 480W Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Skjermkort: POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe Operativsystem: WinXp Home Edition Jeg er på besøk hos en venn over helgen, og vi bar maskinen 2-300 meter til der han bor, og da vi skulle plugge den i fikk vi forskjellige feilmeldinger Nforce Recovery Manager, og array setup, o.l, make til denne posten på forumet. Jeg har prøvd å disable RAID, men maskinen bare stopper opp i "DMI Pool Data" fasen og nekter å gå videre. Hvis noen kan hjelpe er jeg evig takknemmelig, vi skulle spille LAN i helgen så dette er skikkelig nedsig... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Når/hvor er det ikke PC-en finner harddisk? Ved oppstart av Windows (eller i BIOS), ved installasjon av Windows...? Lenke til kommentar
_K_M_K_ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Det er i BIOS, jeg prøvde å installere Windows, men den fant ikke harddisken. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg vil vel tro at du har huska å koble til strømkabelen på harddisken også? Har du testa den i en annen PC, eventuelt prøvd å koble den noen andre steder på hovedkortet? Hvis det er jumpere på den, prøvd å bytte litt på de (se i manualen for hva jumperne gjør i forskjellige posisjoner)? Lenke til kommentar
_K_M_K_ Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg slo av RAID og installerte S-Ata dreiverne, og nå finner den faktisk harddisken, men når jeg skal installere windows er det flere av filene som ikke kan installeres, og etter å ha hoppet over flere av disse får jeg bluescreeen og må restarte maskinen Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Når du installerer Windows, har den problemer med å skrive til harddisken, eller lese fra CD/DVD-stasjonen? Har selv trøbbel med å installere Windows (XP x64), siden installasjonen ikke finner DVD-stasjonen etter hvert. Pleier vanligvis bare å kopiere alle filene fra CD-en til harddisken... Lenke til kommentar
_K_M_K_ Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Virker som om den har problemer med å lese fra CD'en. Det er de samme filene den sliter med hver gang, men jeg har klart å få et par av dem innpå ved å trykke "Prøv igjen" mange nok ganger. Problemet er at den stopper helt opp, jeg har ikke kommt meg halvveis i installasjonene engang. Men hvordan kopierer jeg filene fra windows CD'en til harddisken uten å være inne i windows. Jeg er ikke så god på DOS.. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Gå inn på CD-stasjonen via DOS, skriv "D:" (uten anførselstegn, hvis D: er din CD-stasjon med Windows CD-en i), trykk enter, skriv "copy *.* C:\Wininst" (hvis du vil ha filene inn på katalogen "Wininst" på C:) og trykk enter igjen. Nå vil den begynne å kopiere. Hvis dette ikke går, er det også mulig å sette harddisken inn i en annen PC, og kopiere filene fra CD-en over på harddisken via Windows eller liknende. Endret 27. februar 2006 av ^Cartman^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå