Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

S-ATA, finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC jeg kjøpte på Netshop.no for en måneds tid siden,

Hovedkort: Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4

Prosessor: Athlon 64, 4000+

Strømforsyning: Hiper Type-R strømforsyning 480W

Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series

Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

Skjermkort: POV GeFORCE 7800 GTX 256MB PCIe

Operativsystem: WinXp Home Edition

Jeg er på besøk hos en venn over helgen, og vi bar maskinen 2-300 meter til der han bor, og da vi skulle plugge den i fikk vi forskjellige feilmeldinger Nforce Recovery Manager, og array setup, o.l, make til denne posten på forumet.

Jeg har prøvd å disable RAID, men maskinen bare stopper opp i "DMI Pool Data" fasen og nekter å gå videre.

Hvis noen kan hjelpe er jeg evig takknemmelig, vi skulle spille LAN i helgen så dette er skikkelig nedsig... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vel tro at du har huska å koble til strømkabelen på harddisken også? Har du testa den i en annen PC, eventuelt prøvd å koble den noen andre steder på hovedkortet? Hvis det er jumpere på den, prøvd å bytte litt på de (se i manualen for hva jumperne gjør i forskjellige posisjoner)?

Lenke til kommentar

Jeg slo av RAID og installerte S-Ata dreiverne, og nå finner den faktisk harddisken, men når jeg skal installere windows er det flere av filene som ikke kan installeres, og etter å ha hoppet over flere av disse får jeg bluescreeen og må restarte maskinen

Lenke til kommentar

Når du installerer Windows, har den problemer med å skrive til harddisken, eller lese fra CD/DVD-stasjonen? Har selv trøbbel med å installere Windows (XP x64), siden installasjonen ikke finner DVD-stasjonen etter hvert. Pleier vanligvis bare å kopiere alle filene fra CD-en til harddisken...

Lenke til kommentar

Virker som om den har problemer med å lese fra CD'en. Det er de samme filene den sliter med hver gang, men jeg har klart å få et par av dem innpå ved å trykke "Prøv igjen" mange nok ganger. Problemet er at den stopper helt opp, jeg har ikke kommt meg halvveis i installasjonene engang.

Men hvordan kopierer jeg filene fra windows CD'en til harddisken uten å være inne i windows. Jeg er ikke så god på DOS.. :blush:

Lenke til kommentar

Gå inn på CD-stasjonen via DOS, skriv "D:" (uten anførselstegn, hvis D: er din CD-stasjon med Windows CD-en i), trykk enter, skriv "copy *.* C:\Wininst" (hvis du vil ha filene inn på katalogen "Wininst" på C:) og trykk enter igjen. Nå vil den begynne å kopiere.

Hvis dette ikke går, er det også mulig å sette harddisken inn i en annen PC, og kopiere filene fra CD-en over på harddisken via Windows eller liknende.

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...