PMnormal Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Siden dette er nest sist tråd fra min side, før jeg reiser til Roma (og dermed avslutter min maraton), så synes jeg det passer med flere bilder fra byen som alle veier leder til. Denne gang presenterer jeg noe av kunsten som er å finne i byen. Mest kjent er nok det siste kunsstykket, Michellangelos Pietà. Den kan man se i St. Peters Basislica i Vatikanet. Der kan man også se statuen på bilde nr 3. Bilde nr 2 er fra kirkerommet i en kirke som Stuart-familien grunnla, under sitt eksil i Roma. Den ligger ikke i Vatikanet. Det første bildet er ikke av en kirke i det hele tatt. Her ser dere en form for arcade-hall, kombinert med et lite tivoli. Snodig sak som jeg fant på et utkikkspunkt da vi var ute og gikk. Alle bildene er tatt med et lite kompaktkamera, Konica KD 300Z på 3,4mp, og mindre enn en samtidig Ixus. Legger bildene ut litt tidlig, så får dere kanskje inspirasjon til å gå i kirken i dag Edit: Bildene kom ut i motsatt rekkefølge. Litt uheldig det, men dere forstår sikkert. Har nå forandret rekkefølgen i teksten, slik at beskrivelsene stemmer Ja ja, brød og sirkus... Endret 26. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Mmm.. Første bildet var nydelig, like så med det andre.. mystisk stemning syns jeg. De 2 siste følte jeg ikke like mye for, jeg tror jeg har sansen for litt mer "action" og spill med lys.. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Likte statuebildene. Spesielt det med damen/engelen eller hva det er som holder korset. Fikk litt ærefrykt-følelse av bildet. Det andre statuebildet... bakgrunnen var litt forstyrrende. Statuen druknet liksom i alt marmor-mønstret. Tror jeg hadde likt det bedre hvis mer av statuen og mindre av alt rundt var med i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå