Gå til innhold

Skjermkort med utganger for 2CRT skjermer ?

noodle

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å få byttet ut mitt gamle Matrox G450. Det viktigste for meg er flerskjermsmulighet.

Trenger mulighet for og kjøre 2 CRT skjermer med forskjellig oppløsning og refresh.

Ønsker egentlig all funksjonaliteten som Matrox kortet har men med mulighet for og få kjørt

litt spill også. Har søkt og lest i forumet uten og finne noe ordentlig svar. Bra kvalitet på bilde er viktigere enn 1000 poeng ekstra i 3dmark :smile:

Har sett på Ati Radeon 8500 kortet, men det finnes jo knapt noen som har Built by Ati kort til salgs. Vet at PCmax har ett i listene, men det ser ikke ut til at det skal komme på lager med det første. Det virker som Hercules kortene ikke har 2 ramdac´er sånn generelt, noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Vet at GF4ti kortene har innebygd 2 ramdacs, kan man kjøre forskjellige oppløsninger på 2 CRT skjermer på disse ?

Ser også at noen G4mx kort har to utganger - forskjellige oppløsninger på skjermene på disse ?

Takker for eventuell hjelp - hvis du har et kort og anbefale gi meg gjerne en link til en webshop som selger de også.

Til slutt, det skal ikke koste så vanvittig mye - ikke over 1500-2000... så ingen Radeon 9700 anbefalinger.

noodle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste GF4-korta(ikke MX) vil vel gjøre susen, pass på å kjøpe en bundle hvor dvi->vga medfølger...

Eller så kan du jo oppgradere videre i matrox serien, G550 har vel også to crt og nyaste(palando eller hva enn det heter) har jo tilogmed støtte for 3 skjermer(vet ikke pris på det kortet)...

Lenke til kommentar

Har faktisk tittet på det, det hadde vært veldig bra. Men jeg klarer ikke helt og rettferdigjøre den prisen (snakker om Parhelia)

G550 er vel ikke så aktuelt og oppgradere til. Er vel ikke så store forskjeller mellom G550 og G450

Skulle gjerne kjøre noen spill uten at alt kneler

noodle

[ Denne Melding var redigert av: noodle på 2002-09-20 10:58 ]

Lenke til kommentar

Hei

Prøv å få tak i et bbati radeon 8500 brukt. Jeg kjøpte ett for litt siden, betalte 1350 inkl. frakt. Jeg gikk forresten fra Matrox G400, og hadde samme ønsker som deg.

Jeg er utrolig fornøyd med kortet. Det har nesten like bra bildekvalitet som Matrox (men bare neste... :smile: og har alle dual-muligheter. Kjører for tiden 2 stk 19" trinitron @1280x1024 i 100hz. Til spill er det jo også bra nok i massevis om du ikke har altfor høye krav. Kortet har forresten 2x400 mhz RAMDACs.

Vebjørn.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig også funnet ut at et Radeon8500 kort er det jeg leter etter.

Vil helst ikke kjøpe fra PCmax, har blitt behandlet så fantastisk dårlig der da de het Vision (retursak)

Men det finnes jo ingen andre ?

Noen som vet om andre som selger ATI kort ?

Takker forresten for all hjelp

noodle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...