Gå til innhold

Nye Sigma objektiver for Olympus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Er det noen som har hørt noe om når disse objektivene blir tilgjengelig?

5713732[/snapback]

Har leita litt på dpreview og fourthirdsphoto.com, men har ikke funnet ut når disse blir tilgjengelige. Regner med at de er å få i butikken om 1-4 mnd.... Må ærligt talt ikke si at jeg er enormt spent på disse; har i utgangspunktet dårlig erfaring med Sigma; plastikkfølelse anyone? - men det kan forsåvidt være et resultat av at jeg sammenligner dem med Zuikos enorme kvalitetsfølelse.

Bittelitt interessant er forsåvidt kanskje Bigmaen; 50-500MMen; pga. lang rekkevidde forsåvidt er ganske dyrt for 4/3 foreløpig. En overkommelig kombinasjon er forsåvidt 50-200mm og TC-14, men selv denne kombinasjonen havner fort på 12-13.000...

Kan forsåvidt ikke si oss misfornøyd; 7-14, 14-54 og 50-200 kombinasjonen gir 35mm-ekvivalenten av 14-400mm på tre lette og mobile kvalitetsobjektiver med meget, meget god bildekvalitet :-)

Sigh... Kunne forsåvidt tenkt meg 35-100 F.2.0 (70-200), men 18.500 er foreløpig i meste laget...

:)

TH

PNormal: Man får desverre ikke 24mm F1.8 til 4/3 enda, men.... Synes å huske at jeg har lest at Olympus "nekter" å lage raskere objektiver enn 2.0 til 4/3 pga. 4/3-formelen strukturelt begrenser "bildekvaliteten" (bruker uttrykket fordi jeg ikke har satt meg inn i hvilke aspekter som blir påvirket) hvis man beveger seg under F2.0 grensa - vet dog ikke om dette er helt korrekt.

Kunne gjerne tenkt meg en 24mm F.2.0 Zuiko i vann- og støvresistent utførelse, ser man på OM-objektivene forstår man hvor små disse virkelig kan lages, og det hadde vært kjekt med et lite allround-walkaround objektiv... 11-22mm er egentlig det eneste alternativet nå til dags, men har egentlig ikke lyst til å bruke penger på dette da overlappingen er 100% i forhold til de andre, kjekke, objektivene (7-14, 14-54).

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Har leita litt på dpreview og fourthirdsphoto.com, men har ikke funnet ut når disse blir tilgjengelige. Regner med at de er å få i butikken om 1-4 mnd.... Må ærligt talt ikke si at jeg er enormt spent på disse; har i utgangspunktet dårlig erfaring med Sigma; plastikkfølelse anyone? - men det kan forsåvidt være et resultat av at jeg sammenligner dem med Zuikos enorme kvalitetsfølelse.

5723163[/snapback]

For min del er det bare 150mm macroen som er aktuell. Sammen med 8mm, 14-54 og 50-200 så skulle jeg dekke mitt behov.

Bjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...