Demantios Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Må man ta av boxedkjøleren for å få på annen cpu-kjøler? går det? eller er det plasser oppå? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 En boxed kjøler kan se ut som dette: http://www.athlonoc.org/cooling/thermal-star/DSCN6585.jpg Så det er klart den må demonteres før du kan sette på en annen kjøler. En kjølers oppgave er å frakte varmeenergien fra prosessorens lille overflate ut til større flate og bruker ofte metallfinner i kobber/aluminium som er god på å overføre varmeenergi til dette. Det er derfor viktig at bunnen er i god kontakt med prosessoren (økt kontaktflate blir sikret ved å bruke kjølepasta) og at det ikke er for langt mellom bunnplaten og finnene og derfor ville det ikke virket godt å montere flere kjølere oppå hverandre. Jeg kan også samtidig legge til at det på nyere kjølere ofte blir brukt heatpipes for å overføre energien lengre bort fra bunnplaten og bort fra senter av kjøleren. Når det gjelder kjøler er et par anbefalinger: (usortert)Zalman 7000 Zalman 9500 Scythe SCNJ-1000 Ninja Thermalright XP-120 Thermalright XP-90C Thermalright XP-90 Thermalright HR-01 Asetek Micro Arctic Cooling Freezer 4 Thermaltake Big Typhoon Jeg tror alle disse skal passe på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Takk for svar. Er det vanskelig å demontere en original boxedkjøler på Amd Athlon 64 X2? tipper kjølerne er relativt like Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Takk for svar. Er det vanskelig å demontere en original boxedkjøler på Amd Athlon 64 X2? tipper kjølerne er relativt like 5666956[/snapback] Det er ikke så vansklig når man får teken på det! Jeg har gjort det x antall ganger og har ikke hatt noen problemer med det. De første gangene så gikk det vel greit, det er nesten som et lite puslespill, du må skru av 'den' delen for å få av 'den' delen osv. Men det er jo selve kjøler'ribba og feste mekanismen. Så det skal ikke være vanskelig på 64 og x2 serien hvis jeg har fortstått det riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå